بسکتبال ایران در آغاز راه انتخابی جهان

تیم ملی بسکتبال ایران عصر امروز در تالار اختصاصی مجموعه ورزشی آزادی مقابل بحرین قرار می گیرد تا راه پر فراز و نشیبی را در مسیر انتخابی جام جهانی آغاز کند.

این دیدار در واقع مقدمه مسابقاتی است که به صورت رفت و برگشت بین 16 تیم برگزار می شود و ایران در پنجره پیش رو با تیم های بحرین، قزاقستان و سوریه هم گروه است. از آسیا سه تیم جواز شرکت در مسابقات  جام جهانی را به دست خواهد آورد و با این که تیم ما در دوره قبلی جام جهانی و حتی المپیک حضور داشت باید پذیرفت که هر دوره از رقابت ها ویژگی های خاص خودش را خواهد داشت.

با این که در رنکینگ جهانی فاصله بسکتبال ایران و بحرین بسیار عمیق است اما شنیده ایم که بحرینی ها به تاسی از دیگر کشورهای عربی دست نیاز به بازیکنان تبعه دراز کردند. با این همه ساعت 17:00 امروز مشخص خواهد کرد که حریف اول ما چه شرایطی دارد.

تیم ملی ایران امروز با چهره های آشنایی چون مهدی کامرانی، روزبه ارغوان، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، اضغر کاردوست و جوانانی همانند متین آقاجانپور، سالار منجی و نوید رضایی فر به مصاف مهمان می رود و این نخستین آزمون دشوار مصطفی هاشمی در کسوت سرمربی تیم ملی است.

نویسنده: ج- دوستدار

  • 09:49
  • 1400/09/05
  • 2298