پرونده سرخابی ها بسته شد؛

به وعده درمانی های بی حاصل پایان دهید!

کنار گذاشتن سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا نهایی شد، بی جهت با خبر درمانی و وعده های بی حاصل هواداران را منتظر نگذارید!

شوک حاصل از حذف دو باشگاه نام آشنای فوتبال ایران و آسیا معادلات ورزشی کشور را تحت الشعاع قرار داد. این فاجعه و زلزله ورزشی محصول ندانم‌کاری و بی مبالاتی مسئولان گذشته و حاال است.

در این شکست همه  مسئولان از وزارت ورزش ،فدراسیون فوتبال تا مدیران و دست اندرکاران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مقصر هستند و باید جوابگوی هواداران و مردم علاقه مند به ورزش و فوتبال باشند!

جالب اینکه مسئولان ‌گذشته ورزش و فوتبال به صراحت می گویند ما با سندسازی و ارسال مدارک غیر واقعی به  Afc مجوز حضور  نمایندگان ایران‌ را گرفتیم !

متاسفانه وعده های مکرر مدیران ورزش در باره واگذاری امتیاز این دو باشگاه به بخش خصوصی   رنگ‌ واقعیت به خود نگرفت و در همه حال مردم سر کار بودند!

اینک که Afc قاطعانه پای کار ایستاده و سرخابی ها  را از گردونه رقابت ها خارج کرده است باید از امروز شرایط را برای سال بعد‌ مهیا کرد.

امروز دیگر حنای افراد ذی مدخل در این پرونده رنگ و لعابی ندارد.

متهم کردن این و آن  و فرار رو به جلو کاری عبث و بی فایده است.

اینکه صدری در مصاحبه ها اولیایی را دلیل حذف پرسپولیس قلمداد کند و دیگران به کمیته بدوی بتازند. این نوع اقدامات به نمایش کمدی و روحوضی شباهت داشته و ارزش شنیدن ندارد.

وزارت ورزش و وزارت اقتصاد و دارایی اگر عزم و اراده ای برای  رفع این‌معضل سی و چند ساله دارند،باید شرایط واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی را فراهم کنند.

بدیهی است موضوعات مهم  دیگر از جمله حق پخش تلویزیونی و تبلیغات ‌محیطی  و بلیت فروشی و ... همچنین عدم دخالت دولت در فوتبال باید رفع و رجوع شود.

این مسائل باید در مجلس مطرح و به قانون و مصوبه اجرایی مبدل شود ،وگرنه هرسال این مشکلات گریبانگیر سرخابی ها خواهد شد.

نویسنده: احمد میرزاییان

 

  • 10:20
  • 1400/10/19
  • 870