در نشست خبری دبیر کل شورای المپیک آسیا مطرح شد؛

شاهد دستاوردهای صالحی امیری در شرایط سخت بودیم

حسین المسلم در نشست با روسای فدراسیون ها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و به فعالیت های مثبت رئیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد.

این نشست خبری که با حضور رئیس فدراسیون بین المللی شنا، حیدر فرمان مدیر بازی های آسیایی و رئیس انجمن جهانی کوراش و دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد که دلایل تاخیر در اعلام تعویق بازی های آسیایی هانگژو و قطعیت برگزاری بازیها در سال آینده و نحوه حمایت شورای المپیک آسیا از برنامه های ورزشی ایران از جمله سوالات مطروحه بود که مدیر کل شورای المپیک آسیا در این باره اظهار داشت: بازی‌های آسیایی قطعا در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود اما قبل از سپتامبر نیست و احتمال میزبانی برای دیگر کشور ممکن نیست چرا که به چینی ها اعتماد کامل داریم و بهترین میزبانی و برنامه ریزی را از سوی آنها شاهدیم .

وی در پاسخ به این سوال که شورای المپیک آسیا نظر مثبت به فعالیت‌های صالحی امیری دارد، بیان کرد: بله درست است این صحبت من از روی عمل است نه حرف. چالش‌هایی که در کرونا ایجاد شد و در شرایط سخت مالی شاهد دستاوردهایی بودیم که حاصل تلاش صالحی امیری بود. برای رسیدن به ثبات و نتیجه امیدوارم قدر کارهای خارلق‌العاده انجام شده دانسته شود.

او در پاسخ به این پرسش که تاریخ برگزاری بازی‌های آسیایی چه زمانی است،گفت: قطعا صحبت می‌کنیم و بازی‌ها سال آینده خواهد بود ولی قبل از سپتامبر نیست.

مدیر کل شورای المپیک آسیا تاکید کرد: بازی‌های المپیک آسیایی بزرگ‌تر از المپیک است و مدیریت این حجم از ورزشکار به همراه اهالی رسانه یک حلقه بسته با رقم بالایی از افراد سخت است. ما می‌خواهیم ورزشکاران خوشحال باشند و رسانه‌ها آزادی عمل داشته باشد. بازی‌های آسیایی قطعا در سال آینده رخ می‌دهد و روال آماده سازی در ایران و سایر کشورها انجام خواهد شد.

المسلم در پاسخ به این پرسش که چرا چین المپیک زمستانی را برگزار کرد اما بازی‌های آسیایی را به تعویق انداخت؟ گفت:حجم بازی‌های آسیایی به مراتب بزرگتر از المپیک زمستانی است و کنترل کردن ۶۲ رشته با داوطلبان‌اش رقم بالایی محسوب می‌شود. ما می‌خواهیم بازی‌ها زمانی برگزار شود که همه خوشحال باشند و رسانه‌ها آزادی عمل داشته باشند و قطعا بازی‌های آسیایی سال آینده برگزار می‌شود.

در خاتمه  حسین المسلم و حیدر فرمان از امکانات آکادمی ملی المپیک و نحوه آماده سازی تیم های ملی کشورمان بازدید کردند.

  • 23:08
  • 1401/03/22
  • 906