جبهه های جدید در شمشیر بازی؛

آب اگر راکد بماند بوی...

شمشیر بازی طی دهه اخیر سعی کرده با بکارگیری برخی عناصر رسانه ای اجازه ندهد سر و صدایی در این ورزش به بیرون درز پیدا کند اما در عصر اطلاعات و کامپیوتر هیچ واقعیتی پنهان نمی ماند. دعوایی که در آستانه انتخابات رئیس فدراسیون شمشیر بازی علنی شده درسی است برای همه فدراسیون هایی که تکیه به بوق های تبلیغاتی و رسانه ای دارند و مانند حباب روی آب عمل می کنند.

اصغر پاشا پور قهرمان سابق فلوره و اپه آسیا و کار شناس شمشیر بازی می گوید: سال هاست بعد از ریاست محمد زاده رفت و آمدی در فدراسیون  شمشیر بازی ندارم و چون به درستی بر قضایا اشراف ندارم منطقی نیست بخواهم وارد ماجرا شوند ولی معتقدم آب اگر یک جا بماند بوی تعفن می گیرد و فدراسیون شمشیر بازی نیز به واسطه انتخاب یک دوره آقای باقر زاده دچار رکود شده است و نیازمند تفکرات تازه است. سال ها فوق ستاره ای چون عابدینی برای شیمشر بازی ابر و اعتبار کسب کرده اما اکنون که به دوران بازنشستگی رسیده است آیا فردی را به عنوان جایگزین پرورش داده اند!

پاشاپور اضافه کرد: من هم این در کرج سرگرم آموزش جوانان مستعد هستم و کاری به کار فدراسیون ندارم ولی در شمشیر بازی ایران مردی داریم که یک مرجع بزرگ بین المللی است. آقای عباس فاریابی جزو پنج نفر قانون گذاری فدراسیون جهانی و رئیس و ناظر مسابقات شمشیر بازی آسیاست؛ایا شما ایشان را می شناسید؟ اینهم یکی از مشکلات ورزش و از جمله شمشیربازی است که در هیاهو و حاشیه گم می شود.

گفت و‌گو: مرجان بنی یعقوب

  • 13:05
  • 1401/05/04
  • 496