قرعه کشی بسکتبال جهان

کبیر: مربی خارجی برای پروسه چهار ساله مفید خواهد بود

مراسم قرعه کشی جام جهانی بسکتبال فردا در مانیل فیلیپین برگزار می شود و ۳۲ راه‌یافته به این رقابت‌ها در ۸ گروه ۴ تیمی جای داده می‌شوند.

محسن معزی‌فر دبیرکل فدراسیون و حامد حدادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال به عنوان نمایندگان ایران در مراسم قرعه کشی حضور خواهد داشت.

اسدالله کبیر سرمربی سابق تیم ملی و از کارشناسان برجسته کشورمان در اینباره می گوید: گروه بسیار خوبی به تیم ایران خورده است و نگاهی به اسامی تیم ها نشان می دهد که توانایی شکست حریفان را داریم.

کبیر که در سال 1993 تیم ایران با هدایت وی به نیمه نهایی بسکتبال آسیا صعود کرده است درمورد شایعات مربوط به تغییر سرمربی تیم ملی می گوید: مربی خارجی برای مدت چند ماه هیچ سودی نخواهد داشت و در فرصت باقی مانده پیشنهادم استفاده از مربیان ایرانی است که شناخت بیشتری از بازیکنان دارد.

مربی خارجی باید یک سر و گردن از مربی ایرانی بالاتر باشد و برای یک پروژه چهار ساله استخدام شود، پتانسیل خوبی در بسکتبال ایران داریم که توسط یک مربی بزرگ خارجی می تواند در صدر آسیا قرار گیرند و از مدعیان جهانی باشد.

کبیر که در فدراسیون بسکتبال پست های اجرایی داشت در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون از امثال وی نظرخواهی می کند می گوید: تاکنون که هیچ تماسی با ما نداشته اند و فکر می کنم که آقای داوری مشاوران خاص خودش را دارند.

سیدبندی کامل جام جهانی ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

سید یک: فیلیپین، اسپانیا، آمریکا و استرالیا

سید دو: فرانسه، صربستان، اسلوونی و لیتوانی

سید سه: یونان، ایتالیا، آلمان و برزیل

سید چهارکانادا، ونزوئلا، مونته‌نگرو و پورتوریکو

سید پنج: ایران، دومینیکن، فنلاند و نیوزیلند

سید شش: چین، لتونی، مکزیک و گرجستان

سید هفت: اردن، ژاپن، آنگولا و ساحل عاج

سید هشت: لبنان، مصر، سودان جنوبی و کیپ ورد

تیم‌های حاضر در سیدهای یک، سه، پنج و هفت، گروه‌های A و C و E و G را تشکیل می‌دهند و سیدهای دو، چهار، شش و هشت در گروه‌های B و D و F و H قرار می‌گیرند. همچنین تیم ملی ایران با تیم‌های فیلیپین، ‌ اردن و ژاپن هم‌گروه نخواهد شد.

پس از قرعه‌کشی، مسابقات گروه‌های اول تا چهارم در مانیل، گروه‌های پنجم و ششم در اوکیناوا و گروه‌های هفتم و هشتم در جاکارتا برگزار می‌شود با این تبصره که تیم ملی آمریکا به فیلیپین می‌رود، اسلوونی در ژاپن بازی می‌کند و بازی‌های کانادا در اندونزی برگزار می‌شود.

گفت و گو: ج - دوستدار

 

  • 12:40
  • 1402/02/08
  • 290