مساجدی: گزینه جانشینی ناکاگائیجی هستم

مربی ایرانی شاغل در لیگ ژاپن یکی از گزینه ها و یا آلترناتیوهای جایگزینی ناکائیجی سرمربی تیم ملی ژاپن است.

احمد مساجدی بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران که چهارمین سال حضورش را در لیگ ژاپن سپری می کند در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی گفت: رسانه ها و خبرگزاری ژاپن بارها نوشته و گفته اند که در آینده نزدیک مساجدی جانشین سرمربی کنونی این کشور خواهد شد و خوشحالم که آنها چنین ذهنیتی نسبت به من دارند و اگر این باور درباره مربیان ایرانی نیز وجود داشته باشد، آنها هم می توانند سرمربیگری تیم ملی کشورمان را بر عهده بگیرند. ولاسکو می گفت: مربی باید فلسفه کاری داشته باشد، بیومکانیک، فیزیکال، سایکولوژی هم بداند و از مدیریت خوبی برخوردار باشد، اما اصل کار این است که مربی ایرانی بر اساس توانایی هایش وارد گود مسوولیت شود، من سالها کنار مربیانی چون ولاسکو و دیگران کار کرده ام و می دانم که برخی اعمال نفوذها هم صورت می گیرد. مربی ایرانی اگر مستقل و توانمند باشد زیربار بازیکنان سفارشی و دستیاران توصیه ای نمی رود. مربی ایرانی باید از فشارهای بیرونی در امان باشد.

 class=

مساجدی در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است مربیگری تیم ملی را بپذیرد، گفت: من در یاماموتو در استان ناگانو قرارداد دارم و فرماندار شهر محل سکونت تلاش کرده که به عنوان استاد وارد دانشگاه های این منطقه شوم و از لحاظ مادی کاملا تامین هستم اما حقیقت این است اگر سرمربیگری تیم ملی کشورم به من پیشنهاد شود با کمال میل می پذیرم. این را هم باید یادآور شوم که بازیکنان ایرانی جزو والیبالبازان تاپ دنیا هستند. سید، سعید یا امیر غفور و... با حضور هر فردی به عنوان مربی راضی نمی شوند، مربیگری تنها داشتن تکنیک و تاکتیک نیست، او باید اعتماد به نفس را به بازیکنان تزریق کند، اگر من سرمربی شوم چون در ژاپن حضور دارم از حمایت تماشاگران ژاپنی برخوردار خواهم بود و قول می دهم که بهترین بازیها را ارایه بدهم. ما در ایران جوانان خوبی داریم ولی به لحاظ تکنیکی فاصله زیادی با تاپ لول ها دارند بنابراین جایگزینی خیلی آسان نخواهد بود.

وی افزود: در ژاپن مشکلی برای کار ندارم و بسیاری از من به عنوان سرمربی آینده تیم ملی نام می برند چون شاگردانی چون نیشیدا و کاپیتان پاناگیدا را پرورش داده ام ولی کار در ایران برای من آرزو و افتخاری بزرگ است.

گفت و گو از: جمشید حمیدی

  • 16:19
  • 1399/02/09
  • 1013