داغ دلمان را تازه نکنید

اگر با خودمان روراست باشیم و کلاهمان را قاضی کنیم بطور قطع به این نکته مهم پی می‌بریم که فوتبال ما به شکل دردناکی از کاروان رشد در قاره کهن عقب افتاده است.

بی شک علت این پسرفت را باید در ناکارایی مدیریتی جستجو کرد که در تمامی ابعاد فوتبال ما را در مسلخ بی‌برنامگی گرفتار کرده است.
این در حالیست که پول هنگفت و بی حساب و کتابی در طول یک فصل به جیب این وآن می رود اما چون هیچ ساختمان ذهنی و خرد جمعی در این مسیر وجود ندارد، لذا فوتبالمان را در مسير کجراهه سوق می دهد.
این موارد را همه ما مثل کف دستمان می دانیم و بارها هشدار داده ایم و نوشته ایم اما کو گوش شنوا…؟!!!
حتی مدیران بلند پایه ورزش و فدراسیون نیک می دانند که بی بندوباری در تمامی لایه های فوتبال ما بیداد می کند اما اینکه چرا با وجود آگاهی کامل از این فرایند نکوهیده، دست روی دست می گذارند و ککشان هم نمی گزد، بسی جای شگفتی دارد.
اما در این آشفته بازار و اوج موج سواری ها ، خبری منتشر شد که همگی را هاج و واج کرد تا از تعجب میخکوب شویم.
گفته می‌شود فدراسیون فوتبال در صدد است میزبانی جام ملت‌های آسیا را به afc ارائه بدهد.
ابتدا تصور کردیم این خبر جنبه مزاح دارد اما گویی آقایان پايشان را در یک کفش کرده اند تا درخواست میزبانی این رقابتهای معظم قاره در سال 2027 را تسلیم کنفدراسیون فوتبال آسیا کنند.
بد نیست بدانید ما میزبانی 2019 را پیشتر درخواست کرده بودیم اما همانطوریکه از قبل مشخص و مسجل بود، امارات گوی سبقت را از ما ربود و میزبان شد.
با توجه به اینکه میزبان بعدی از منطقه شرق خواهد بود لذا قرعه بنام چین نوشته شد تا سرزمین اژدها در سال 2023 میزبان جام ملت‌های آسیا باشد.
پس از آن نوبت به غرب آسیاست و به همین سبب فدراسیون فوتبال انگشت اشاره را بالا برده است تا شاید بتواند این بار رضایت مقامات ای اف سی را جلب کند.
تا آنجایی که می‌دانیم برای میزبانی این مسابقات معتبر قاره باید 8 استادیوم مدرن و استاندارد وجود داشته باشد.
البته ما فعلا به همین تبصره بسنده می کنیم و به سایر آیتم‌ها کاری نداریم، خدا وکیلی با چه استدلال و منطقی، آقایان را بر آن داشته که به این تصمیم پافشاری کنند…؟!
اجازه بدهید فلش بکی به دوسال پیش بزنیم که استادیوم آزادی میزبان دیدار برگشت (فینال) میان پرسپولیس و کاشیما انتلرز ژاپن بود. دقیقا به یاد داریم نمایندگان" ای اف سی " یک پرونده قطور از این ورزشگاه ایرادهای فنی گرفتند ولی فدراسیون فوتبال با وصله و پینه و با من بمیرم و تو بمیری و… توانستند اوکی را از آنها بگیرند.
با این اوصاف، چگونه و چرا آقایان این تفکر عجیب و غریب در ذهنشان پدیدار گشته است؟!
با کدام پارامتر حرفه ای و با کدام کلان نگری به این معادله رسیده ایم.
اصلا بیاییم خوشبین باشیم و فرض کنیم مقامات ای اف سی با میزبانی مواففت کنند.
با کدام استادیوم مدرن بنا داریم جام ملت‌ها را برگزار کنیم، از اینها گذشته
بحث ورود بانوان و هزارویک مشکل دیگر بکجا منتج خواهد شد؟!
اقایان،. لطفا کمی تا قسمتی جوگیر نشوید و خودتان را به کوچه علی چپ نزنید و بیش از اینها اسباب سرافکندگی ما را فراهم نکنید.
بقدر کافی دلمان از این فضای غبارآلود، تنش را و شارلاتانیسم خون است، خواهشا بجای شعارهای پر طمطراق اجازه بدهید با این اوضاع قمر در عقرب بسوزیم و بسازیم.

نویسنده: رضا میرزاییان

  • 12:13
  • 1399/02/10
  • 931