نامه ذوالفقارنسب به وزیر ورزش

بیژن ذوالفقار نسب رئیس کانون مربیان فوتبال ایران در خصوص وضعیت نامشخص ادامه لیگ برتر نامه ای برای وزیر ورزش ارسال کرد.

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقاي دكتر سلطاني فر
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان
با سلام؛
احتراماً با عنايت به توصيه قابل تقدير حضرتعالي مبني بر اتاق فكر قرارگرفتن كانون مربيان فوتبال ايران، پیرو تعطيلي موقت مسابقات ورزشي در اثر تبعات ناشي از شيوع ويروس كرونا، اين تشكل صنفي بر حسب وظايف ذاتي و مسئولیت های اجتماعی خود و با استفاده از برآيند نظرات مربيان شاغل در ليگ های کشور و نیز ظرفیت های علمي و سرمايه های تجربي اعضاء، به دلايل مشروح ذيل درخواست رسمی اعلام پايان ليگ های کشور را تقدیم حضور مي نمايد:
١- عدم وجود چشم انداز مشخص براي رفع محدوديت ها جهت فعاليت هاي ورزشي از سوي مراجع ذيصلاح و ستاد مبارزه با كرونا و ریسک تمرین و مسابقه درصورتی که ویروس کرونا بطور کامل ریشه کن نشده باشد.
2- انجام دوران بدنسازی مجدد. بر اساس اصول علم تمرین، ۶ هفته دوره آمادگي برای کلیه تیم ها ضروریست که با در نظرگرفتن تعداد مسابقات باقیمانده در ليگ هجدهم برگزاری فشرده مسابقات نتايج زيانباري براي سلامتی بازیکنان، سرنوشت ليگ های فصل بعد و البته برنامه هاي آتي تيم ملي خواهد داشت.
3- زمان اندک بین فصل جاری و فصل آتی. همانگونه که مستحضرید فاصله زمانی حداقل ۹ هفته ای بین دو فصل مسابقات از الزامات برگزاری لیگ های استاندارد است . از این زمان بطور معمول حداقل ۳ هفته برای دوران خارج از فصل (استراحت بازیکنان با هدف کاهش استرس های فیزیکی و ذهنی ناشی از یک فصل تمرین مسابقه ) و ۶ هفته به تمرینات پیش از فصل جهت کسب شاخص های آمادگی جسمانی برای شروع لیگ جدید اختصاص داده می‌شود و طبیعتا عدم اجرای صحیح (کوتاه نمودن زمان دوره ها ) هر کدام از این دو دوره زمانی می تواند منجر به افزایش ریسک مصدومیت بازیکنان و از بین رفتن سرمایه های باشگاهی و ملی شود.
4- نامه اكثريت قاطع تيمهاي ليگ برتر( 13 تيم از 16 تيم)به فدراسيون فوتبال مبني بر اعلام پايان ليگ.
5- اعلام پايان برخي از ليگهاي معتبر با توجه به تاكيد مقامات پزشكي فيفا مبنی بر عدم شروع ليگ های داخلی و توصيه به اعلام پايان اين مسابقات.
6- بادر نظر داشتن ويژگيهاي جغرافيايي و جمعيتي كشور و سياستهاي فيفا در توسعه و گسترش فوتبال، اين پتانسيل وجود دارد كه ليگ آينده بدون سقوط هیچ کدام از تیم ها بجاي شانزده تیم با هجده تيم برگزار گردد.
در پايان كانون مربيان فوتبال بعنوان يك تشكل صنفي آمادگي خود را جهت هرگونه همكاري و ارائه مشاوره اعلام ميدارد.

                                                                 بیژن ذوالفقارنسب  رئیس کانون مربیان فوتبال 

رونوشت1: جناب آقای حیدر بهاروند؛ سرپرست محترم فدراسیون فوتبال
رونوشت 2: جناب آقای محمدمهدی محمدنبی دبیرکل محترم فدراسیون فوتبالپ

  • 17:04
  • 1399/02/13
  • 881