ابراگیموف: در 34 سالگی هنوز از کشتی سیر نشدم

ماگومد ابراگیموف دارنده مدال برنز المپیک 2016 برزیل، در وزن 97 کیلوگرم از کشور ازبکستان گفت: دوست دارم در المپیک 2021 توکیو به میدان بروم.

این کشتی گیر 34 ساله در مورد این سئوال که از کشتی گرفتن خسته نشده است پاسخ داد: با وجود اینکه 34 سال سن دارم اما به نظرم از لحاظ جسمانی نسبت به جوانی ام بدتر نیستم. در این سال ها زمان داشتم که به تجربیاتم بیافزایم و توانستم ضمن بالا بردن آمادگی بدنی به مهارت های خود در کشتی بیافزایم. البته به دلیل اینکه استراحت های زیادی داشتم میل به مبارزه برایم از بین نرفته و از کشتی گرفتن سیر نشده ام.
ابراگیموف در مورد اینکه تعویق یکساله المپیک از لحاظ سنی بر روی عملکرد وی تأثیر می گذارد، گفت: من فکر می کنم که این تعویق به سودم تمام می شود چراکه یک سال دیگر، من را پیر نمی کند اما از این فرصت برگزار نشدن مسابقات استفاده می کنم که با بهترین آمادگی در رقابت های کسب سهمیه المپیک شرکت کنم.
وی ادامه داد: من تمایل زیادی برای حضور در المپیک توکیو دارم و همین امر انگیزه ی زیادی برایم ایجاد می کند. چهار سال پیش در المپیک ریو مدال برنز را کسب کردم، از نظر خیلی ها کسب این نتیجه توسط من جای تعجب داشت و به نظر می رسید که این مدال از آسمان برای من رسید. من نمی گویم که از دیگران ضعیف تر بودم چراکه تازه وارد مسابقات شده بودم و حالم نیز خوب نبود. اما این موضوع از لحاظ فکری مرا آزاد کرد و در شرایطی قرار گرفتم که شکست نیز برایم فاجعه نبود. به خودم گفتم باید بجنگم و بدون هیچ احساس و هیجان بیش از حد و داشتن بار مسئولیت کشتی گرفتم و کارم خوب پیش رفت.
ابراگیموف تصریح کرد: بعد از این ماجرا برایم روشن شد که چرا یک کشتی گیر با اینکه مدال طلای جهان را نیز دارد اما در المپیک موفق نمی شود، چون المپیک با سایر رقابت ها متفاوت است و فضای خاص خودش را دارد، کسانی در این آوردگاه موفق خواهند بود که بتوانند بر اعصاب و احساسات خود غلبه کنند و از نظر روانی آماده حضور در این مسابقات باشد و این عامل مهمی برای موفقیت در المپیک است.
وی در مورد رقابت های گزینشی المپیک گفت: حریف اصلی من در آسیا کشتی گیران ایرانی هستند که من تا به حال 4 کشتی را برده و فقط یک کشتی را در بازی های آسیایی به علیرضا کریمی واگذار کرده ام. به نظرم این کشتی گیر از نظر جسمی قوی است اما در کنار او نفرات مطرحی همچون مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان نیز حضور دارند. در فینال رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2018 مقابل گلیج به پیروزی رسیدم و وی نیز خیلی سختکوش بود. اما از این سه کشتی گیر محمدیان مورد علاقه من است چون کشتی گیر قدرتمندی است و توانسته است مقابل اسنایدر نیز به پیروزی برسد. وی تکنیک متنوعی دارد و در کارش کم نمی گذارد. برای اینکه از وی تصویر کامل تری داشته باشم باید به مصافش بروم و کشتی بگیرم.
ابراگیموف در مورد شیوع ویروس کرونا گفت: صادقانه بگویم تا همین اواخر باور نمی کردم که این بیماری آنقدر جدی باشد، اما اکنون همه چیز را متفاوت می دانم چراکه پسرعمو و چند دوست من بیمار شدند و به بیمارستان رفتند. باید همه تحمل کنیم و در خانه بمانیم تا شرایط بهتر شود.

  • 10:06
  • 1399/02/15
  • 1469