روزبهانی: باید هوای فدراسیون جهانی را داشته باشیم

بوکس ایران در منتهای کم امیدی جواز حضور دو بوکسور را برای المپیک به دست آورده اند، این در حالی است که کارشناسان انتظار سه سهمیه دیگر را هم می کشند که بیشترین نگاه در این مسیر به احسان روزبهانی است.

در حالی که بیشتر کارشناسان ایرانی انتظار کسب مجوز احسان روزبهانی را می کشیدند این بوکسور باتجربه و خوش قد و قواره در مسابقات گزینشی المپیک دست خالی بازگشت، احسان روزبهانی در این باره به البرز ورزشی گفت: من وزن زیادی کم کرده بودم در صورتی که اگر در وزن 91 کیلوگرم بازی می کردم کسب جواز المپیک خیلی آسان بود، از طرف دیگر حریف چینی من 20 سانت از من قدبلند تر بود با اینحال چهارتا مشت به وی زدم که داوران معتقد بودند که صورت وی نخورده است واقعا حریفانم خیلی قدر بودند.

مشت زن سرشناس بوکس ایران که باید در مسابقات دوم گزینشی بخت آزمایی کند در این باره گفت: هنوز زمان و مکان آن اعلام نشده است ولی اول باید از مسابقات داخلی انتخابی تیم ملی عبور کنم، خب چند جوان مستعد و پر انگیزه مدعی این وزن هستند که نمی توانم نسبت به آنها بی تفاوت باشم.

روزبهانی در پاسخ به این پرسش که برای کسب موفقیت در مسیر المپیک چه خواسته ای دارید، گفت: چندین بار گفتم ولی گوش شنوایی وجود نداشت، بنابراین الان هم بگویم هیچ اتفاقی نمی افتد، جز اینکه برای من حاشیه بسازند.

وی درباره حضور در بوکس حرفه ای نیز گفت: بوکسورهایی که رنکینگ 8 - 1 دنیا را دارند در هر وزن مسابقه می دهند و می دانید که من کمربند جهانی این وزن را گرفته بودم اما فعلا مسابقات حرفه ای تعطیل شده و از لیگ جهانی هم خبری نیست تا ببینم در آینده چه پیش می آید، به هر حال بوکسورها نیاز به شرکت در مسابقات متعدد داریم ضمن اینکه برای نفوذ بیشتر باید هوای فدراسیون جهانی بوکس را هم داشته باشیم وگرنه همین جوری نمی شود.

گفت و گو از: عباس اسماعیلی

  • 14:07
  • 1399/02/16
  • 702