بهتر است لیگ تابستانی با تیم های جدید برگزار شود

مهدی اسمعیلی کاپیتان تیم آویژصنعت مشهد می گوید لغو رقابت های لیگ برتر اقدامی منطقی بود، اما برای برگزاری لیگ تابستانی باید شرایط خاصی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری البرز ورزشی، با تعطیل شدن لیگ برتر بسکتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازیکنان خانه نشین شده اند و تمرینات خود را در خانه انجام می دهند. کاپیتان تیم آویژصنعت مشهد یکی از باسابقه ترین بازیکنان لیگ برتر نیز از این قاعده مستثنا نیست. از این رو گفت و گویی با وی درباره شرایط کنونی و آنچه در لیگ امسال گذشت داشتیم که در زیر می خوانید:

  • 14 تیمی شدن لیگ مزیت های بسیاری داشت

اسمعیلی درباره اینکه روزهای کرونایی را چطور می گذراند گفت:" دلم برای بسکتبال خیلی تنگ شده است. در خانه تمریناتی انجام می دهم و در حیاط نیز یک حلقه بسکتبال دارم و با خواهرزاده 9 ساله ام بازی می کنم و همیشه به او می بازم. (با خنده) "

او که تجربه و قهرمانی های بسیاری در لیگ برتر دارد، درباره تعداد تیم های لیگ امسال و کیفیت آن گفت:" 14تیمی شدن لیگ امسال علاوه بر اینکه شرایط رقابت را بهتر کرده بود، مزیت های دیگری نیز داشت. بازیکنان و خانواده های بسیاری درگیر شدند و جوانها اشتیاق بیشتری برای بسکتبال بازی کردن پیدا کردند. همچنین خیلی از بازیکنهایی که می خواستند بسکتبال را کنار بگذارند ترغیب شدند که امسال نیز در لیگ حضور داشته باشند. اما متاسفانه شرایط ایجاد شده در کل دنیا باعث شد نتوانیم لیگ را به پایان برسانیم."

  • کادرفنی و بازیکنان مشهد رفاقت زیادی داشتند

وی درباره تیم آویژ صنعت مشهد توضیح داد:" تیم آویژصنعت مشهد تیم واقعا خوبی بود. همه چه در داخل زمین و چه خارج از زمین رابطه خوبی باهم داشتیم. به طور کلی رفاقت زیادی بین همه اعضای تیم از بازیکنان تا کادرفنی وجود داشت. در بحث فنی نیز هرچه زمان می گذشت تیم ما بهتر و بهتر می شد. در نیم فصل اول مصدومیت هایی داشتیم اما در نیم فصل دوم همه بازیکنان در خدمت تیم بودند و توانستیم رقابتهای خوبی را انجام دهیم و من واقعا خوشحال بودم که امسال پیراهن تیم مشهد را به تن می کردم."

  • شانس حضور در فینال را داشتیم

بازیکن تیم مشهد در پاسخ به این سوال که تیمش چقدر شانس قهرمانی داشت گفت:"با توجه به پیروزی های مهمی که دست یافته بودیم، این ذهنیت برایمان ایجاد شده بود که می توانیم جزو چهار تیم برتر باشیم و حتی به قهرمانی برسیم. چرا که تیم خوبی داشتیم و پیروزی های مهمی مقابل تیم هایی مثل مهرام و پتروشیمی به دست آورده بودیم. همچنین یکی از معدود تیم هایی بودیم که باخت هایش با اختلاف کمتر از 8 امتیاز اتفاق افتاد، از این رو می دانستیم که شانس حضور در فینال را داریم."

وی درباره لغو مسابقات لیگ گفت:"روزی که فدراسیون بسکتبال لغو ادامه لیگ را اعلام کرد، به شخصه خیلی ناراحت شدم چون شرایط تیم ما خوب بود و یکی از تیم هایی بودیم که دوست داشتیم پلی آف ها برگزار شود. با این حال به نظرم تصمیم منطقی گرفته شد چرا که متاسفانه این بیماری کل دنیا را درگیر کرده است و هنوز پزشکان راه درمان و نابودی آن را کشف نکرده اند."

  • لیگ تابستانی با تیمهای جدید برگزار شود

کاپیتان تیم آویژ مشهد درباره برگزاری لیگ تابستانی گفت:"به نظرم بازیکنان هرچه بیشتر بازی کنند و درگیر باشند برایشان بهتر است اما نمی دانم که اگر بخواهند لیگ تابستانی برگزار کنند با چه شرایطی اینکار را می کنند. اگر با تیم فصلی که گذشت در لیگ تابستانی بازی کنیم و مصدومیتی برای بازیکنی پیش بیاید برای عقد قرارداد فصل جدید دچار مشکل می شود. به نظرم در صورت برگزاری لیگ تابستانی بهتر است با تیم های جدید صورت گیرد."

او درباره وضعیت پرداخت قراردادها از سوی باشگاه گفت:" خوشبختانه تیم مشهد در طول لیگ به تمام تعهداتش عمل کرد. برای تسویه حساب نیز گفته اند که با توجه به وضعیت حاکم کمی تاخیر دارند اما تا پایان خردادماه قرارداد بازیکنان را به طور کامل پرداخت خواهند کرد.

گفت و گو از: کیانا شادرو

  • 12:32
  • 1399/02/16
  • 1070