بیت المال را دور نریزید

عادت های بد سالهاست که در فوتبال ما حاکم شده و نکته جالب توجه اینکه اصلا ککمان نمی گزد و انگار نه انگار داریم به این وضعیت خو می گیریم.

به عنوان مثال و بر خلاف ایده مقامات فدراسيون فوتبال که مدعی هستند 10 ورزشگاه استاندارد داریم، ما حتی فاقد یک استادیوم مدرن هستیم.
ما درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2027 را داریم اما واقعا با چه نیتی مبادرت به این حرکت کرده ایم؟
با کدام زیرساخت و فرمول حرفه ای و مقصودی می خواهیم میزبان این رقابتهای معتبر قاره کهن باشیم؟
بهتر نیست بجای اینگونه اقدامات و صرف این همه انرژی، به موارد مهم دیگری می پرداختیم،؟
در برهه کنونی که فدراسیون فوتبال فراغ بال دارد، راحت تر از همیشه می تواند به ترميم نواقص بپردازد تا از یک روزنه برای صدمین و هزارمین بار گزیده نشود.
بحث بلیت فروشی الکترونيکي، حق امتیاز پخش تلویزیونی، قانون کپی رایت، وی ای آر، جذب بازیکنان کم خاصیت خارجی و… از جمله موارد مهمی است که بارها ما را دچار خدشه کرده است.
بهترین گزینه این است که بجای پرداختن به مسائل کم اهمیت، به‌این موارد پر اهمیت بها بدهیم و در اوج تعطیلی فوتبال، به آن بپردازیم.
وقتی برای برگزاری لیگ برتر با هزار و یک مشکل دست و پنجه نرم میکنیم طبق کدام قاعده و اسلوبی درخواست برگزاری جام ملت‌های آسیا را می کنیم؟!
اینکه تصور کنیم مشکل اصلی معرفی قهرمان لیگ برتر و یا تداوم بازی‌هاست قطعا به بیراهه خواهیم رفت.
اولویت کارها مساله زیرساخت است و مادامیکه برای رفع نقاط تاریک آستین همت بالا نزنیم، هیچگاه به هدف اصلی نزدیک نخواهیم شد.
به واقع ابتدا باید برای موارد مطروحه مهندسی کنیم و فرمول اصولی بچینیم و سپس با درایت و فراست تمام قد در اندیشه برگزاری یک لیگ پویا باشیم.
وگرنه دست روی دست گذاشتن و تمسک به اندیشه های سنتی مساوی است با حیف و میل بیت المال.
از اینه گذشته نباید توقع داشته باشیم با روزمرگی و وقت گذرانی لیگ برتر خروجی داشته و عصای دست تيم هاي ملی ما باشد.

نویسنده: رضا میرزاییان

  • 10:19
  • 1399/02/17
  • 979