قابل توجه نهادهای نظارتی :

حاشیه امن برای فدراسیون فوتبال پر حاشیه!!

آن روزی که "پرویز دهداری" فریاد "فوتبال پاک" را سر می داد به تحریک "مافیای فوتبال" گلوله گلوله برف را بر سر این مرد بزرگ در استادیوم آزادی همراه با شعارهای نامناسب می زدند.

آن روزی که "پرویز دهداری" فریاد "فوتبال پاک" را سر می داد به تحریک "مافیای فوتبال" گلوله گلوله برف را بر سر این مرد بزرگ در استادیوم آزادی همراه با شعارهای نامناسب می زدند.
در آن سوی دیگر در استادیوم "هایبری" آرسنال انگلیس به افتخار این مرد بزرگ یک صندلی افتخاری و ویژه اختصاص داده بودند، بعدها دهداری از این صندلی به نشانه "احترام" اروپایی ها به فوتبال ایران نام برد.
فوتبال پاک "معلم اخلاق" را بجز چند فدراسیون که آن هم به ریاست شاگردان و مریدان وی بودند هرگز در ایران تجربه نکرده ایم، و فوتبال را به حاشیه هایی برده ایم که این روزها 8 متهم فوتبالی باید در دادگاه حاضر شوند.

شاید بتوان فدراسیونهای فوتبال زمان سید نصرالله سجادی، محمدرضا پهلوان و محمد دادکان را "پاک ترین" فدراسیونهای تاریخ فوتبال ایران نام برد همه چیز در این فدراسیونها "شفاف" بود از خرید وسایل تا سفرهای "خارجی" و صد البته حساب لیگ‌های فوتبال ایران. چندسالی است که "قراردادهای" وسوسه برانگیز مربیان خارجی، درآمد زیاد لیگ‌های فوتبال ایران، حضور ایران در جام جهانی و مسئله کمک FIFA و بلیط‌های جام‌جهانی، قرارداد با اسپانسرها در هاله ای از ایراد و ابهام قرار گرفته است. خیلی از سوالات در چند سال اخیر در اذهان مردم و هواداران "فوتبال" بی جواب مانده است. درآمد سرشار ناشی از قرار داد با اسپانسرها در کجا هزینه شده است؟ بلیط های جام جهانی مسکو به چه کسانی داده شده؟
در مسکو بلیط بازیهای ایران و پرتغال، ایران و اسپانیا حتی تا ۵ هزار دلار در بازار آزاد خریدار داشته است؟ آیا مافیای فوتبال در میدان سرخ مسکو که مرکز خرید بلیط ها در بازار "سیاه" بود نقش داشته است؟
چه کسانی "جاسوسی" برای AFC و FIFA کرده اند و منافع ملی ایران را نابود کرده اند؟
انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال در استان ها با کدام اساسنامه و قانون برگزار شده بطوری که از ۳۱ استان "سرپرست فعلی" حداقل آرای حدود ۲۵ استان را در دست دارد؟
دلارهای سهمیه ایران از طرف FIFA در چه مسیری هزینه شده است؟
در آمد نقل و انتقالات ورزشکاران در داخل و خارج و درآمد بی حد و حساب "لیگ" کجا هزینه شده است؟
بگمانم هیچ حسابرسی دقیقی در فدراسیون فوتبال تا کنون انجام نشده است. سازمان بازرسی گرچه ایراداتی گرفته و هنوز نتیجه بررسی آنان معلوم و مشخص نشده است ولی"رسیدگی" آنان با "تخصص" کامل و جامع انجام نشده است. دستگاه های نظارتی باید از همه بخشهای "فدراسیون فوتبال" یک بازرسی و حسابرسی دقیق انجام دهند تا پاسخ به سوالات فوق برای مردم و جامعه ورزش کاملا مشخص شود. این فدراسیون به یک "شوک" حسابی در زمینه رسیدگی به اسناد و مدارکش نیاز دارد. بگمانم سازمان محترم بازرسی کل کشور با همه دقت لازمش، نتوانسته این "شوک" را وارد کند صحت قراردادها، اصالت فاکتورها، شفاف بودن "استعلام های" فدراسیون در مورد خرید قراردادها و هزینه‌های انجام شده در سفرهای خارجی باید به دقت رسیدگی شود تا همه چیز شفاف و روشن گردد. اکنون ضروری است که دستگاههای نظارتی قبل از انتخابات به فدراسیون "ورودی" اساسی کنند تا مسائل مربوط به این فدراسیون پرحاشیه حل گردد و به این شایعه که حاشیه امنی برای سرپرست فعلی و رئیس پیشین وجود دارد، پایان دهند.
نویسنده: علی افتخاری

  • 17:03
  • 1399/10/23
  • 7756