حیدری: سرجوخه ها در فوتبال مربیگری می کنند

سید مهدی حیدری بازیکن اسبق فوتبال که دستی هم در هنر دارد متولد رباط کریم است تا 47 سالگی در سطح اول فوتبال بازی کرده و رکورد سنی فوتبال را در اختیار دارد. وی سالم بوده و زود خوابیدن را علت آن می داند از 7 سالگی مدیحه سرایی می کرده و هیات حضرت علی اصغر را در رباط کریم دارد. اولین اثر خود را به کارگردانی سیروس مقدم بخاطر کاراکتری که داشت در سریال به سوی افتخار شروع و در مسافر (کوچه اقاقیا و چار دیواری) ایفای نقش کرد.

از فوتبال و هنر رانده شدم

بدون هیچ دلیلی 4 - 5 سالی می شود که هم از مربیگری و سینما رانده شده ام دلیل آن را نمی دانم در حال حاضر خوانندگی می کنم تا کمک هزینه زندگی ام باشد در همایش ها و پارکها مردم را شاد نگه می دارم. هنر مرگ ندارد چون همیشه زنده است اما در فوتبال مرگ زودرس داریم و هرکس نمی تواند به صورت بازیکن و مربی ادامه دهد.

اکثر مدارک مربی گری را دارم کارم را از شهرداری اسلامشهر شروع کردم دوتیم را به لیگ آوردم متاسفانه در چند تیم که شاکله آن را درست کردم پس از چند هفته مرا خیلی راحت کنار گذاشتند علت آن را نمی دانم چون سالم هستم و لابی نمی کنم و بلد نیستم پول بازیکن را بالا بکشم تیم های ما اکثرا دولتی هستند و بودجه آن مال بیت المال است و من اعتقاد دارم باید آدم جواب پس بدهد.

من سید هستم و اعتقاد دارم آدم باید به فقرا کمک کند.

گریه مرا در آوردند

تو این فوتبال گریه من سید مهدی را در آوردند به من تو فوتبال خیلی بی ادبی و بی احترامی شده چرا مرا گذاشتند کنار چون رک هستم.

مربیگری در فوتبال درجه بندی دارد علی پروین و علی دایی ارتشبد فوتبال هستند به من درجه سرهنگی می رسد بعضی ها در حال حاضر سرجوخه هم نیستند و دارند مربیگری می کنند و پول در می آورند نمی خواهم اسم بیاورم شما در ایران چه کسی را می شناسید یک تیم را از تهران به لیگ یک کشور آورده باشد نمی دانم چون رفتم سینما نمی توانم مربی باشم شما ببینید بعضی هنرپیشه ها رئیس جمهور شدند چون لیاقتش را داشتند بنده هم لیاقتش را دارم هم هنرش را هم می توانم در فوتبال یک تیم را بالا بیاورم پس چرا اجازه نمی دهند به جوانان مملکتم خدمت کنم چون رک و صادق هستم و اگر چاپلوس ها را کنار بگذاریم خیلی کارها درست می شود دین ما دین رافت است و با شادی مشکلی ندارد با بی بند و باری مخالف است بنده آدم ورزشی - هنری هستم که از هر دو آنها رانده شدم چرا نباید در رشته ای که برای آن زحمت کشیدم و خاک آن را خوردم مینیسک پاره کردم و ابروم شکافته شد کار کنم؟ بعضی ها که الان سر کار هستند انگشت کوچک ما هم نیستند چرا پیشکسوتان هنر و ورزش را خوار می کنند ما در زمان خودمان زحمت کشیدیم و پول نگرفتیم.

بغض فرو خرده

سید مهدی حیدری در حالی که بغض خود را فرو خورد ادامه داد: مرا تمام مربیان فوتبال ایران دوست داشتند و می گفتند حق شما بوده که در تیم ملی سالها بازی کنی علی پروین و عمو نصی خواستند که به تیم آنها بروم من رفاقت و دوستی را ترجیح دادم و در اکباتان ماندم آخه همه که نباید پرسپولیس و استقلال بروند اکباتان هم تیم بزرگی بود. سالها گربه سیاه استقلال و پرسپولیس بودیم دیگران می گفتند که دفاع سخت و خوبی بودم اعتقاد داشتم که توپ گدسین یار گدمسین (توپ بره یار نره) بهترین بازیهایم چه تیمم می برد و می باخت را همیشه جلوی استقلال و پرسپولیس انجام می دادم البته همیشه لطف تماشاگران شامل حالم می شد 10 سال در پیشکسوتان پرسپولیس بازی کردم. علی پروین را خیلی دوست دارم و علی آقا هم مرا دوست دارد امیدوارم از اینکه به پرسپولیس نرفتم مرا ببخشد متاسفم از اینکه برای علی پروین بازی نکردم نمی دانم شاید کارم اشتباه بوده شاید هم مشاور خوبی نداشتم.

یکی از اشتباهات فدراسیون فوتبال این است که از ما پیشکسوتها استفاده نمی کنند و ما را فراموش کرده اند.

کمیته آموزش فدراسیون فوتبال باید مربیان را بر اساس مدارک و سابقه ای که دارند از آنها استفاده کند در واقع این کمیته باید تشخیص دهد چه مربیانی به باشگاه ها بروند تا فوتبال ما رونق بگیرد اما متاسفانه اینطور نیست نمی خواهم اسم بیاورم بعضی از مربیان حتی نمی دانند در تمرین پاسهای بلند و کوتاه تکیه گاه پا باید کجا باشد و چه طوری باید بردش را تعیین کرد چون اینها با هم فرق دارد این را بابت مثال گفتم.

مدارس فوتبال ما باید دست بازیکنان با تجربه و دوره دیده باشد اما مدارس فوتبال ما محل کسب درآمد در تابستان شده این مدارس باید استمرار داشته باشد و استعدادها را شناسایی کنند.

بعضی از آکادمی ها برای پول زدن تاسیس شده و به دروغ به بچه های مردم می گویند علی دایی می شوی و اما بعد از مدتی به قولی کریم شیره ای هم نمی شود!

فوتبال فقط پرسپولیس و استقلال نیست

حرف آخرم با آقای سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان و صدا و سیماست آیا فوتبالیست ها فقط قرمز و آبی هستند طبق آمار از زمان تشکیل استقلال و پرسپولیس این دو تیم 1000 بازیکن و باشگاه های دیگر 150000 بازیکن داشتند آیا فقط سرخابی ها را باید حمایت کرد؟ آیا برای رسیدن به تیم ملی باید از پل استقلال و پرسپولیس گذشت دیگر بازیکنان هم دوست دارند که از آنها دعوت شود و دیده شوند.

آقای طالقانی و آقای دبیر (رئیس فدراسیون کشتی) و آقای دکتر پورنصر شهردار محترم منطقه 16 می آیند یک ورزشگاهی را به نام آقای کهن دل می کنند فردی که عضو تیم ملی نبوده اما زحمت کشیده و صدها ورزشکار را تحویل جامعه کشتی داده است چرا شما در فوتبال از اینگونه کارها برای مربیان زحمت کش انجام نمی دهید؟ امیدوارم مسئولین گوش شنوایی داشته باشند.

در آخر از دکتر قالیباف، سردار آجرلو، سردار آقامیر، حاج مجید رباطی، حاج امیرمحسنی و همه کسانی که از پیشکسوتان حمایت می کنند تشکر می کنم.

گفت و گو از: حبیب رحیمی

  • 15:38
  • 1399/02/27
  • 2149