میرزایی : استقبال خوبی از مسابقات آلیش شده بود

 سرپرست مسابقات و تیم ملی کشتی بانوان گفت: در این دوره ‌از مسابقات، کشتی آلیش بانوان با استقبال خوب استان ها مواجه شدیم. 

 سرپرست مسابقات و تیم ملی کشتی بانوان گفت: در این دوره ‌از مسابقات، کشتی آلیش بانوان با استقبال خوب استان ها مواجه شدیم. 


مونا میرزایی سرپرست مسابقات و تیم ملی کشتی بانوان در همین رابطه به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی البرز ورزشی گفت: در این دوره از مسابقات ۱۶۴ شرکت کننده در قالب ورزشکار، مربی و سرپرست از ۲۷ استان حضور داشتند که در مجموع شاهد تنوع و کثرت خوب ورزشکاران مناطق مختلف در خانه کشتی بودیم.
وی افزود: در این میان خصوصا حضور برخی استان ها که قبلا در مسابقات شرکت نمی کردند نوید بخش روزهای خوب برای این ورزش است. مسابقات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و (تست کرونا و RDSS )از تمام شرکت کنندگان در فضایی مناسب برگزار شد و خوشبختانه به جهت داوری کمترین مشکلی وجود نداشت، هیچ ورزشکاری آسیب ندید و رقابت ها در سطح قابل قبولی برگزار شد.
میرزایی ادامه داد: حدود دو ماه قبل کلاس های وبینار داوری و مربیگری را برگزار کردیم و تمام شرکت کننده ها با آخرین قوانین و مقررات داوری و مربیگری فدراسیون جهانی آشنا شدند به همین دلیل مشکل چندانی در قضاوت و هدایت مربیان وجود نداشت.
وی در خصوص وضعیت تیم ها و قهرمانان شرکت کننده خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات تنوع شرکت کنندگان و تقسیم مدال ها جالب بود بطوری که تیم استان سیستان و بلوچستان که قبلا در مسابقات شرکت نمی کرد در این دوره از رقابت ها بسیار خوب ظاهر شد و به اعتقاد من در آینده از بانوان کشتی آلیش این استان بیشتر خواهید شنید. همچنین  استانی مثل اصفهان عملکرد قابل قبولی داشت. در مجموع باید تاکید کنم مدال ها تقسیم شد و انتظار این است که بانوان کشتی آلیش استان ها تحرک و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
سرپرست تیم های ملی کشتی بانوان اضافه کرد: نکته قابل توجه دیگر این مسابقات انگیزه بالای جوانترها بود که توانستند در مصاف با باتجربه ها بیش از پیش خود را نشان دهند. در هر حال مسیولین فدراسیون قول حمایت از کشتی بانوان را داده اند و در این رابطه جدی هستند. خوشبختانه حضور خانم فرهادی زاد معاونت بانوان وزارت ورزش در محل خانه کشتی انگیزه بانوان کشتی را دو چندان کرد. ایشان نیز قول حمایت از کشتی بانوان را داد و من امیدوارم با توجه به عزم فدراسیون و حمایت مسئولین، بانوان کشتی آلیش بتوانند چون گذشته برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.
گفت و گو: احمد دباغ

  • 12:25
  • 1399/12/05
  • 4169