به جای «نق زدن» کار کنید!

بعد از انتظار طولانی ،فرمان شروع لیگ صادر شد،حالا فوتبالی ها به جای عیب و ایراد گرفتن ،باید به صحنه بیایند و با مدیریت کار را‌ پیش ببرند.

به قول همکاران رسانه ای ،آنها که از تعطیلی لیگ و خطرناک بودن ویروس کرونا سخن می گویند .چندی پیش در خفا تمرین می کردندو..
دو روز پیش که فوتبال آلمان به راه افتاد،جوانها و حتی سالخورده ها با حرص و ولع خاصی بازی بایرن مونیخ را از صفحه جادویی می دیدند.
ما هم اعتقاد داریم‌که بازی بدون تماشاگر و ورزشگاه ساکن و خاموش از زیبایی فوتبال می کاهد ،اما همین فوتبال را باید در بحبوحه ویروس کرونا به فال نیک گرفت.
باید مسائل روحی و روانی جامعه و بی حوصلگی جوانها را مدنظر داشت و فوتبال را راه انداخت.
البته در کنار شروع تمرینات و فعالیت مجدد باشگاهها باید تلاش کرد تا حقوق مسلم باشگاهها ،بجا و در موعد مقرر پرداخت شود.
خیلی از سازمانها و نهادها از کنار این فوتبال نصفه و نیمه به نان و نوایی رسیدند،اما فوتبالی ها و باشگاهها از این حقوق محروم شدند و سرشان کلاه رفت!
اینکه از گوشه و کنار می شنویم ،در ۲۱ هفته مسابقات انجام شده ،هیچ مبلغی بابت بلیت فروشی به باشگاهها پرداخت نشده ،نشان از اوضاع آشفته و اسف بار دارد.
باید نظارت شود این مبالغ توسط چه کسی و چه ارگانی بلوکه شده و به چه دلیل حقوق مورد نیاز باشگاهها به حساب آنها واریز نشده است؟
متاسفانه در بی صاحبی فدراسیون و تشکیلات نابسامان آن ،نمی توان جواب این سوال را یافت،اما حداقل از وزیر محترم ورزش می توان این مطالبه را داشت.
اینکه از طرف قرار داد فدراسیون ،بخواهند تا اولا ارقام بلیت فروشی فوتبال را‌ اعلام و در این اوضاع نامناسب مالی باشگاهها، بخشی از مطالبات آنها را پرداخت کنند.
ثانیا در اصل قرارداد فدراسیون با شرکت مربوطه ورود کرده و در صورت تضییع حقوق باشگاهها نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.(برخی این قرار داد را یکطرفه و ترکمنچای می دانند)!
حق پخش تلویزیونی از دیگر موضوعات کهنه و نخ نما شده فوتبال مااست.
مطالبات باشگاهها سالهای متمادی علیرغم داشتن مصوبه مجلس و توافقات اولیه بین وزارت ورزش و رئیس سیما ،مراعی وبدون اقدام مانده است.
مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مدعی هستند که در چند روز گذشته قراردادهایی مناسب و قابل توجه تنظیم کرده و این حرکت بخشی از هزینه های آنها را جبران خواهد کرد،اما باید به فکر دیگر تیمها ،به ویژه تیمهای شهرستانی‌ هم باشیم .آنهابا مشکلات جورواجور مالی دست و پنجه نرم می کنندو نیازمند حمایت بیشتری هستند.
در هر حال جدا از حمایت ارگانها و سازمانهای پشتیبان ،از فوتبالی ها انتظار می رود تا کار خود را جدی بگیرند.
شروع تمرینات جدید، به معنای کار مجدانه و اجتناب از حاشیه سازی است.
در این مرحله شروع فعالیت ورزشی در تمام رشته ها ،به ویژه فوتبال حیاتی و مهم است. زیرا مردم به این تحرک ورزشی و فوتبالی نیاز مبرم دارند .
خیلی نباید تمایلات رنگی و علائق باشگاهی را در این فعالیت جدید دخالت داد و قهرمانی و بالانشینی در بالای جدول را بر اصل حرکت مقدم شمرد.
باید فوتبال و تحرک را به خانه های مردم برد تا عجالتا از صفحه تلویزیون مسابقات را مشاهده کنند و ببینند در آینده چه پیش خواهد آمد!

  • 14:23
  • 1399/02/29
  • 1234