اخلاقی: از پشت دیوار شیشه ای همه چیز شفاف می شود

طبق برنامه هفتگی که به کشتی گیران محول کرده ایم، مشغول به انجام تمرینات هستند تا زمانی که اتحادیه جهانی و فدراسیون کشتی مسابقاتی را در نظر بگیرند و از بلاتکلیفی خلاص شویم.

حبیب الله اخلاقی کشتی گیر سابق تیم ملی و مربی حال حاضر تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به سوال خبرنگار البرز ورزشی که شما خودتان مدتی عضو انستیتو بودید، آیا طرح جدید چرخه انتخابی را به نفع کشتی می بینید، گفت: طرح روشن و شفافیست؛ کشتی گیر و مربی وضعیت خود را می دانند و از بلاتکلیفی به دور هستند. دوره رسول خادم اقداماتی صورت پذیرفت و آقای دبیر هم این طرح را به شکل متفاوتی دنبال کرد. این خیلی خوب است که اهالی کشتی از این دیوار شیشه ای همه چیز را واضح و شفاف می بینند. این از محاسن وجود یک قانون برای انتخاب کشتی گیر است. باید ببینیم در اجرای این طرح چه خطاهایی وجود دارد، وقتی این چرخه روی کاغذ می آید به خودی خود ایجاد مسئولیت می کند و این کار را بسیار دشوار کرده است.

اخلاقی افزود: رسول خادم در زمان خود رنکینگ سازندگی را برای مربیان در نظر گرفت و بنا داشت مربیان زحمتکش بتوانند به سفر بروند، جوایز نقدی دریافت کنند و... این طرح داشت نتایج مثبتی می گرفت و مسیر درست را طی می کرد که به یکباره از مسیر خارج شد و حق به حقدار نرسید. برخی آمدند و راهکارهای منفی را ایجاد کردند که امیدوارم این چرخه به این سمت و سو نرود. دوستان راهکارهای منفی را دنبال نکنند و خوش بینانه به آن نگاه کنند تا به بهترین شکل اجرا شود. امیدوارم با تعاملی که میان مربیان و فدراسیون برقرارمی شود و با توجه به شایستگی مربیان ما اتفاق خوبی رقم بخورد و هر دو طرف به سود کشتی گام بردارند و به یک آرامش برسند که کار را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص تعویق مسابقات المپیک عنوان کرد: جوانانی داریم که این تعویق باعث پختگی آنها می شود اما در صورتی می توانند تجربه کسب کنند که در این وضعیت کرونا و بلاتکلیفی که هیچ چیز مشخص نیست نه تنها کشتی گیران ما متضرر می شوند بلکه به کشتی دنیا هم لطمه وارد می شود. این بلاتکلیفی بی انگیزگی و نا آمادگی را در پی دارد. باید نهایت تلاشمان را به کار بگیریم تا انگیزه را در وجود کشتی گیرانمان حفظ کنیم و از لحاظ بدنی و روانی آنها را آماده نگه داریم.

اخلاقی در پایان در مورد زمزمه های شنیده شده مبنی بر انتصاب امید نوروزی به عنوان مدیر فنی تیم هالی ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: تا آنجا که می دانم دبیر و سوریان و بنا به این مساله اشاره نکرده اند و تنها در رسانه ها این خبر را شنیده ام. امید نوروزی یکی از قهرمانان المپیک ما است و امیدوارم هرکسی انتخاب می شود موفق عمل کند. حسن رنگرز هم طی دوران حضورش به خوبی تعامل را بین کادر فنی و فدراسیون ایجاد کرد. حضور رنگرز با توجه به تحصیلات بالا و از جنس کشتی بودنش بسیار موثر بود، نوروزی هم باید اینگونه تاثیرگذار و مثبت ظاهر شود و کار را به صورت درست پیش ببرد.

گفت و گو از: احمد دباغ

  • 15:46
  • 1399/02/30
  • 2433