کبدی ؛ حرکت به سوی آوردگاه 2022

سال 99 سالی بسیار دشوار برای همه جهانیان بود و بالطبع مردم ما نیز با تحمل سختی ها به هر نحو ممکن سال کرونایی را به پایان رساندند و خوشبختانه جامعه پزشکی کشورمان دلگرمی و امیدواری را به مردم داده اند که با واکسینه کردن همه هموطنان به سوی آرامش حرکت کنیم.

سال 99 سالی بسیار دشوار برای همه جهانیان بود و بالطبع مردم ما نیز با تحمل سختی ها به هر نحو ممکن سال کرونایی را به پایان رساندند و خوشبختانه جامعه پزشکی کشورمان دلگرمی و امیدواری را به مردم داده اند که با واکسینه کردن همه هموطنان به سوی آرامش حرکت کنیم.

عباس اورسچی رییس فدراسیون کبدی در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان جملات فوق افزود:با این وجود سال گذشته فدراسیون کبدی تهدید کرونایی را تبدیل به فرصت کرد و با وجود تمام سختی ها و دشواری ها در بستر فضای مجازی فعالیت های آموزشی خود را ادامه دادیم. برگزاری چند مرحله اردوی تیم های ملی ساحلی بانوان و اقایان را تا بهمن ماه در چند نقطه کشور داشته ایم ولی به دلیل تعویق بازیهای ساحلی آسیا ما نیز اردوها را به موقتا تعطیل کردیم اما یک محک و آمادگی خو.بی در خانواده کبدی به وجود آمد و هم اکنون کمیته فنی و مربیان از طریق ارتباط مستمر وضعیت ملی پوشان منتخب را به دقت زیر نظر دارند. 
و اما برای اینکه وضعیت موجود را بسنجیم و استعدادهایی که در مدت یکسال و اندی تشنه مسابقه و نشان دادن توانایی های خود بوده اند و فضایی برای بروز استعدادشان به دلیل کرونا نداشتند را شناسایی کنیم بعد از قریب به ده سال مسابقات سراسری یا همان قهرمانی کشور را در نیمه اول سال 1400 برگزار خواهیم کرد. 
مزیت های بزرگی مسابقات قهرمانی کشور به نسبت لیگ برتر دارد ولی به دلایلی در شاکله ورزش قهرمانی فراموش شده که ما به فکر احیای آن در کنار لیگ خودمان هستیم. در قهرمانی کشور تمامی استعدادها از همه  استان‌ها می توانند بدون محدودیت حضور یابند در حالیکه در مسابقات لیگ به دلیل محدودیت ها و روح حرفه ای حاکم برآن همواره یک عده بازیکن خاص می توانند حضور داشته باشند و این مختص همه رشته ها است. 
بنابراین فدراسیون کبدی امسال مسابقات قهرمانی کشور جوانان و بزرگسالان را برای بانوان و آقایان برگزار می کند و اطمینان داریم استعدادهای جدیدی کشف و شکوفا می شوند و این یک هدف مهم در سال‌جاری برای ما خواهد بود. 
ضمن اینکه تمامی استان‌ها در یک آزمون سراسری داشته ها و توانمندی‌های خود را محک می زنند و برای فدراسیون نیز معیار خوبی است تا میزان رشد کمی و کیفی کبدی در هر استان را شناسایی کند. 
بیاد دارید که تیم ملی جوانان در پاییز سال 98 در کیش قهرمان جهان شد و ما نمی خواهیم استعداد جوانان هرز برود بنابراین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور گام بزرگی برای شکوفایی این استعدادها خواهد بود.
اما مهمترین اقدام سال 99 احداث کمپ دائمی کبدی ساحلی و مرمت و بازسازی اساسی خوابگاه مجهز ملی پوشان در مجموعه بعثت تهران بود که با عزمی مثالزدنی و مشارکت همکاران خوبمان در فدراسیون و تشویق و کمک های برخی هیات های استانی به سرانجام رسید و اکنون برای اردوهای تیم های ملی دغدغه و نگرانی نداریم.
اما امسال، سال قبل از بازیهای آسیایی است. سالی حساس و سرنوشت ساز.  
بنابراین از اولین روزهای کاری سال 1400 به فکر آماده سازی تیم های ملی کبدی جهت حضور در این بازیها هستیم.
ایران قهرمان بانوان و آقایان بازیهای آسیایی جاکارتاست و اکنون به عنوان مدعی عنوان قهرمانی باید وارد  بازریهای 2022 شویم که کاری بس دشوار است چه اینکه حفظ قهرمانی سخت از کسب سکوی قهرمانی است .
همه بزرگان می آیند  تا خود را با قهرمان آسیا محک بزنند و هند و کره و پاکستان و سایر مدعیان برای رویارویی با ایران بیکار ننشسته اند و یقینا  این مهم وظیفه مار دوچندان کرده است.
خداقوت به هیات های استانی که بار اصلی پرورش و کشف استعدادها  ماحصل زحمات ایشان است.
از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر می کنم که در همه حال همراه و پشتیبان ما هستند ولی امسال که سال قبل از بازی‌های آسیایی است نیاز به توجه بیشتر داریم چون باید اردوهای تدارکاتی در خارج از کشور نیز داشته باشیم و اطمینان دارم که حمایت های لازم از سوی ریاست و دبیرکل کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به عمل خواهد آمد.

  • 11:15
  • 1400/01/18
  • 1670