غروب خورشید در خیابان سئول؛

خادم ملت ، یا خادم رفقا!

رئیس جدید فدراسیون فوتبال بر خلاف گفته‌ های خود که استفاده از خبرگان و کار جمعی را در راس برنامه ها دارد با انتخاب های غلط و سفارشی آب پاکی روی دست مردم ریخت و نشان داد  خادم رفقا است !!

رئیس جدید فدراسیون فوتبال بر خلاف گفته‌ های خود که استفاده از خبرگان و کار جمعی را در راس برنامه ها دارد با انتخاب های غلط و سفارشی آب پاکی روی دست مردم ریخت و نشان داد  خادم رفقا است !!
عملکرد غلط فدراسیون در چند سال گذشته کام مردم و علاقه مندان فوتبال را تلخ و به اعتبار و جایگاه ورزش ایران در مجامع حهانی خدشه جدی وارد کرده بود.
اوج این بی خردی در قرارداد یکسویه و سراسر ایراد با ویلموتس نمایان شد و خسارت مالی سنگینی به بیت المال تحمیل کردو..
با برگزاری انتخابات جدید و روی کار آمدن عزیزی خادم و اعلام برنامه های ایشان،انتظار می رفت فدراسیون از خبط و خطای گذشتگان درس گرفته و با یکسری اقدامات مدبرانه و آگاهانه جبران مافات خواهد کرد.
این امید مردم به فوریت رنگ باخت و نشان داد این وعده ها  توخالی بوده و سرابی بیش نبوده است.
حضور بهاروند،مهر علی و طیفی از رفقا در مصادر امور و عدم توجه به کار جمعی در هیات رئیسه به وضوح خط بطلان بر پیشداوریها کشید.
دادن‌میزبانی مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی به بحرین از سوی  afc حامل پیام ویژه ای بود و از برنامه ریزی عربستان ، بحرین و امارات برای ضربه زدن به فوتبال ایران حکایت داشت.
آنهایی که فوتبالی هستند و با حواشی این رشته به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس آشنایی دارند ،بخوبی می دانند رقابتهای تیم‌ ملی در منامه قبل از آنکه تاکتیکی و تابع  امور‌فنی باشد به شدت تحت تاثیر تاکتیکهای روانی و حاشیه ای است.
این تجربه تلخ را با تیم ملی در ادوار گذشته لمس کرده‌ایم.
در دور رفت هم بحرینی ها قبل از آنکه به بازی فنی بپردازند،روی روح و روان بازیکنان ما راه رفتند و سوهان به جسم نفرات ما کشیدند.
همانطور که در مطلب قبلی اشاره داشتم این اطلاعات و داده ها باید به ما یاد آور می شد تا با آمادگی کامل و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در بحرین حاضر شویم.
انتخاب مدیر تیمهای ملی یکی از مهمترین جایگاههایی بود که می توانست حلقه اتصال مدیریت اجرایی با کادر فنی باشد و به مثابه پلی ارتباطی عمل کند.
متاسفانه رئیس فدراسیون با یکجانبه گرایی ، توصیه پذیری و مصلحت اندیشی کاری غلط صورت داد.
انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست  تیم ملی به جای آنکه کمک حال کاروان ما باشد منشا اختلاف کارشناسان ،علاقه مندان فوتبال و اهالی رسانه شد.
دامنه این منازعات قطعا به زیان تیم‌ملی است و موضوع یکپارچگی واتحاد ملی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اسنعفا علی جوادی که از همکاران پاک دست و با تجربه رسانه است از پست روابط عمومی و سخنگویی فدراسیون نخستین واکنش از ساختار درونی این رشته است.
اعضا هیات رئیسه فدراسیون هم از انتخاب سرپرست جدید بی اطلاع بودند.
این چالش های درونی در فدراسیون بیانگر یکسری تحرکات افراد خاص در ساختمان خیابان سئول می باشد.
عزیزی خادم اگر به همین‌منوال عمل کند و با اصرار در ریلی که رفقا برای او تعبیه کرده اند،حرکت کند،قطعا به بن بست خواهد رسید.
بنابراین‌مشفقانه و منصفانه و به عنوان یک نویسنده مستقل از اهالی رسانه به رئیس فدراسیون پیشنهاد می کنیم با یک اقدام شجاعانه از تصمیم خود باز گردید.
پذیرش اشتباه، جسارت و شجاعت می خواهد و آن را برای اهداف ملی و مصالح جامعه باید برگزید.
اما اگر عزیزی خادم به انتقادات به حق کارشناسان و اهالی فن توجه نکند،علاوه بر آنکه جایگاه خود را متزلزل خواهد دید به فوتبال ملی هم ضربه خواهد زد.
قدیمی ها گفته اند:طنابی که گسست می توان بست ،اما گره ای میان آن هست!
لذا نباید اجازه داد گره ای در کار تیم ملی  ایجاد شود.
تیم ملی به انسجام،یکپارچگی و وحدت بازیکنان ،کادر‌فنی و مدیران فوتبال و حمایت همه جانبه یک ملت نیاز داردتا به جام جهانی برسد نه تمایلات جناحی و رفیق بازیهای رایج.

نویسنده: احمد میرزاییان

  • 12:17
  • 1400/01/18
  • 1019