اولویت های تیم ملی در منامه چیست؟

مراقب شیطنت های میزبان باشید

هوشیاری،مراقبت و جدی گرفتن شیطنت های بحرین و داشتن آرامش از نیازهای اولیه تیم ملی است،ضمن آنکه بر امور تغذیه ملی پوشان هم باید نظارت جدی داشت.

بر اساس سی و اندی سابقه رسانه ای و پیشینه ای که از اقدامات پشت صحنه بحرینی ها دارم،معتقدم تیم ملی قبل از آنکه اوضاع فنی و آنالیز رقیب را زیر نظر داشته باشدباید چهار چشمی مراقب تحرکات شیطنت آمیز میزبان باشد.

هنوز خاطرات تلخ اقدامات آنها در زمان حضور مایلی کهن در تیم ملی را به یاد داریم.آنها از هر حربه ای برای بر هم زدن آرامش تیم ملی استفاده خواهند کرد.به ویژه دو کشور رابطه دیپلماتیک نداشته و عدم حضور سفیر  و کنسولگری در منامه،قطعا مشکلاتی برای ما ایجاد خواهد کرد.

البته این‌موارد را باید قبلا مد نظر قرار می دادیم و امروز در صورت تخطی میزبان، باید مراتب را با فیفا در میان بگذاریم.

اگر چه اقامت ملی پوشان در هتل ۵ ستاره  و مطابق استانداردهای بین المللی است،اما نباید گول ظواهر را خورد و از تحرکات پشت پرده غافل شد.

نظارت‌بر امور تغذیه و رفت و آمد افراد در محل اقامت ملی پوشان را دقیقا باید مد نظر قرار داد.

این نظارت در  انتقال بازیکنان به محل تمرین‌ و بازگشت به هتل باید با دقت بیشتری صورت گیرد.

 با توجه به گرما و شرجی هوا، آنها می توانستند بازیها را در زیر نور و شبها برگزار کنند،اما بازی ایران با هنگ کنگ  را در ظل آفتاب قرار دادند.به همین دلیل مربیان مجبور هستند تمرینات قبل از بازی نخست را در همین ساعات برگزار کنند.

در ارتباط با امورفنی هم‌ لازم است بحث مهم ریکاوری و ذخیره انرژی  و تطبیق پذیری بازیکنان با شرایط اقلیمی  و آب و هوایی منامه را زیر نظر داشت.

مجموعه این موارد را باید مهم شمرد و برای لحظه لحظه آن‌نظارت داشت.

چنانچه موضوعات مطروحه به دقت و مو به مو اجرا شود،اعتقاد داریم در ابعاد فنی و تا‌کتیکی تیم ما قابلیت‌پیروزی در هر چهار میدان را دارد.

امروز طارمی و سردار آزمون‌ را در بهترین شرایط در اختیار داریم.

مردان میانی هم آماده و جسور هستند.نوراللهی، جهان بخش،قلی زاده، قدوس،حاج صفی، عزت اللهی و وحید امیری هم کمر بند خط میانی ما را محکم کرده اند. حضور این عناصر با تجربه و بهره بردن از ذخیره هایی مطمئن از جمله انصاری فرد و قائدی در فاز تهاجمی از برتری تیم ما حکایت دارد.

در فاز دفاعی هم لازم است.چهار بازیکن آماده و هماهنگ‌را کنار هم قرار دهیم.

دو دفاع میانی ما  را قبلا شجاع و کنعانی تشکیل می دادند .آنها در گذشته در پرسپولیس و تیم ملی کنار هم بازی کردند و شناخت خوبی از هم دارند.

اوضاع فیزیکی و میزان آمادکی حسینی و پور علی گنجی  را باید در تمرینات دید.

در دفاع چپ محمدی نفر اصلی است.

در پست دفاع راست باید از میان نعمتی، اسماعیلی فر و صادق محرمی فرد آماده تر را برگزید

در درون دروازه هم به نظر می رسد،بیرانوند نفر اصلی باشد.

چنانچه دغدغه های تاکتیکی در فاز دفاعی  را رفع کنیم و در امر پوشش دفاعی موفق عمل کنیم، تیم ما به‌جهت برتری در فاز تهاجمی به راحتی قابلیت ضربه زدن به بحرین و عراق را دارد.

امیدواریم در این فرصت، نفرات ما به‌بهترین شکل تمرین کنند و با آمادگی در این‌میادین‌مهم‌ حاضر شوند.

نویسنده: احمد میرزاییان

  • 15:53
  • 1400/03/11
  • 903