نیم نگاه

امام خمینی مردی که جهان اسلامی را حیاتی نو بخشید

به سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی نزدیک شدیم. مردی که بزرگترین انقلاب قرن را رهبری کرد و دنیای غرق در هیاهو و مادیات را با معادلاتی جدید مواجه ساخت.

به سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی نزدیک شدیم. مردی که بزرگترین انقلاب قرن را رهبری کرد و دنیای غرق در هیاهو و مادیات را با معادلاتی جدید مواجه ساخت. این مرد بزرگ حضرت روح الله امام خمینی بود. فردی که تفکر و اندیشه هایش بدون شک تاثیر به سزایی در بیداری و وحدت مسلمانان جهان داشت. رهبری که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری کرد و جهان اسلامی را حیاتی نو بخشید.

تفکر و اندیشه امام خمینی(ره)، بدون شک تأثیر به سزایی دربیداری و وحدت مسلمانان جهان داشته است. بنابراین جهان اسلام در عصر حاضر وام دار امام خمینی(ره) و آرمان های والای اوست و هم اوست که اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام امریکایی قرار داده است و هم اوست که فریادگر پیوند محکم دین و سیاست و فراخواننده مردم مسلمان برای استقرار حکومت اسلامی است. او، رهبری است که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری کرد و جهان اسلام را حیاتی نو بخشید. او به امت اسلامی وحدت بخشید و جمع پراکنده مسلمانان را به هم پیوند زد و آنان را در برابر دنیای کفر و استکبار متحد ساخت. از این رو، شعاع عالم تاب آن آموزگار بزرگ، هماره راهگشای امت اسلامی و مستضعفان جهان خواهد بود و نیز اندیشه های آن احیاگر بزرگ دین و مصلح اجتماعی، هماره چون چراغی فرا راه نسل های تشنه آزادی و عدالت در سراسر گیتی، و به ویژه جهان اسلام روشنی خواهد بخشید.

امام خمینی انسانی ساده، بی تکلف، پرشور، متعهد و پارسا بود که خدمات ارزشمند ایشان به اسلام و ایران هرگز فراموش نخواهد شد. ویژگی های بارز و منحصر به فرد در ابعاد شخصیتی و نیز سیره عملی ایشان در زندگی سبب می شد که هرگز در مقابل مواضع کشورهای غیرمسلمان احساس ترس و خطر نکنند، به همین خاطر هنوز که هنوز است، امریکا از ایران هراس دارد؛ چرا که می داند ایران همواره شخصیتهای شریف و رادمردی داشته و دارد که در راه اسلام، از هرگونه از جان گذشتگی و فداکاری دریغ نمی کنند.

امروز که حدود سه دهه از رحلت این بزرگمرد تاریخ می گذرد، بیش از همیشه خلاء حضور ایشان را حس می کنیم و انتظار داریم که رهروان واقعی ایشان که در گرو اسلام این دین انسان ساز دارند، بیش از پیش در جهت ترویج افکار والای ایشان گام بردارند و به ویژه وطن اسلامی را برای رسیدن به ایده آل های قرن یاری دهند.

نویسنده: رضا اسماعیلی

  • 10:11
  • 1400/03/12
  • 1578