لیگ ملت های والیبال جهان

ایران – آرژانتین، آخرین نبرد

تیم ملی والیبال مردان ایران برای انجام پانزدهمین (آخرین) بازی خود در لیگ ملت‌ها از ساعت 18:30 امروز به مصاف آرژانتین می‌رود.

با اعلام ولادیمیر آلکنو ایران با ترکیب 14 نفره میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، کاظمی، مرتضی شریفی، میثم صالحی، آرمان صالحی، بردیا سعادت و جواد کریمی مقابل آرژانتین به میدان می‌رود. آرژانتین به لحاظ سوابق تاریخی بعد از برزیل از ریشه دارترین کشورهای آمریکای لاتین در دنیای توپ و تور است. این تیم در گذشته فوق ستاره هایی چون مارکوس و دانیل کاستلانی را داشت ولی در سال های اخیر بیشتر چشم به بازیکنی به نام فاکودوa کونته دوخته است. در تیم آرژانتین دچکو پاسوری با پنجه های مطمئن، سباستین سوله در قطر سرعتی و لیما در قطر پاسور که از کشف های خولیو ولاسکو است، خودنمایی می کند. به نظر می رسد که به دلیل قرابت تاکتیکی و فردی دو تیم امروز می توانیم شاهد یک بازی خوبی از تیم ایران باشیم.

تیم ایران شب گذشته در یک بازی انتقادآمیز مغلوب تیم جوان شده لهستان شد. این مسابقه به حتم درس های زیادی را برای بازیکنان جوان ما در برداشته است. اینکه بازیکنان جوانی چون کاچ مارک یا بدنوژ چگونه در پست های قدرتی به ستارگانی بی بدیل تبدیل شدند یا چهره هایی چون اسلوویکا و نوکوفسکی که چقدر عالی نردبان ترقی را طی دو، سه سال پیموده اند که البته بحث در این باره گسترده است و بعد از مسابقات لیگ ملت ها به آن خواهیم پرداخت.

فعلا سوای برزیل و لهستان که راهی نیمه نهایی شدند، چند تیم مانند روسیه، فرانسه و صربستان دنبال دو سهمیه باقی مانده می دوند.

برنامه بازی‌های امروز

ساعت 12:30) هلند - استرالیا

ساعت 14:30) صربستان - کانادا

ساعت 15:30) ژاپن - آمریکا

ساعت 17:30) فرانسه - لهستان

ساعت 18:30) ایران - آرژانتین

ساعت 20:30) اسلوونی - بلغارستان

ساعت 22) ایتالیا - آلمان

ساعت 23:30) برزیل - روسیه

  • 11:11
  • 1400/04/02
  • 2227