طرحی نو برای بسکتبال پایه

بسکتبال جوانان بار دیگر مقابل لتونی

بسکتبال جوانان ایران که در جام جهانی لتونی شرکت کرده است، شب گذشته در یک بازی ضعیف 84-61 مقابل ترکیه شکست خورد و آخرین امیدهای خود را برای قرار گرفتن مرتبه ای بهتر از دست داد.

جوانان ما برای کسب رتبه یازدهم باید بار دیگر مقابل لتونی قرار بگیرند . لتونی حریف دور مقدماتی بسکتبالیست های جوان ما بود. پیش از اینکه آمار دیدار جوانان ایران و ترکیه بپردازیم، بار دیگر تاکید می کنیم که در کنار حمایت از بازیکنان بااستعداد این تیم باید برای امور پایه ای دنیای توپ و سبد طرحی نو دراندازیم.

تیم ملی ایران ۲۰ امتیاز از اشتباه‌های بازیکنان مالی، ۷ امتیاز از ضد حمله و ۸ امتیاز از موج دوم حملاتش کسب کرد. در مجموع ۱۴ امتیاز ایران از منطقه رنگی و ۳۳ امتیاز هم از پرتاب‌های پیرامونی کسب شد.

تیم ترکیه نیز در این‌ مسابقه ۲۰ امتیاز از اشتباه‌های بازیکنان ‌ایران، ۱۲ امتیاز از ضد حملات و ۲۰ امتیاز هم از موج دوم حملاتش کسب کرد تا عملکرد بهتری در فاز حمله داشته باشد. در مجموع ترکیه ۴۰ امتیاز در منطقه رنگی و ۴۷ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.

در انتهای این بازی، «ییگیت اونان» فوروارد تیم ترکیه با کسب ۱۷ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس گل و ۳ توپ ربایی، تاثیرگذاری ۲۱ را به ثبت رسانده و بهترین بازیکن زمین شد.

در سوی دیگر هم «پارسا فلاح» کاپیتان تیم ایران با کسب ۱۵ امتیاز، ۹ ریباند، ۲ توپ ربایی و یک بلاک، با تاثیرگذاری ۱۹ عملکرد خوبی داشت و ستاره تیمش شد.

نویسنده: ج – دوستدار

  • 10:26
  • 1400/04/20
  • 2493