در گفتگو با مدیر تیم های ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی عنوان شد؛

علیزاده: از تمام ظرفیت های استانها برای تقویت تیم ملی استفاده می کنیم

مدیر تیم های ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی از اجرای برنامه‌های جدید در این رشته اصیل و ایرانی در راستای آماده‌سازی تیم‌های ملی و جذب علاقمندان به این ورزش آئینی در رده‌های سنی مختلف خبر داد.

محمدشهباز علیزاده مدیر تیم های ملی فدراسیون با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولین فدراسیون گفت: جا دارد تشکر ویژه‌ای از دکتر باران چشمه داشته باشم که به بنده اعتماد کرده و این مسوولیت را به من سپردند. درباره برنامه های تیم ملی باید گفت:  با توجه به شیوع و گسترش بیماری کرونا و بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، اردوهای تیم ملی با حضور 30 بازیکن، پس از پایان رقابت های انتخابی تیم ملی در دو مرحله به میزبانی استان اردبیل برگزار می شود.

علیزاده در ادامه افزود: بنابر پیش بینی های صورت گرفته مرحله اول این اردوی تدارکاتی با حضور 17 ورزشکار و 3 مرشد به مدت 4 روز از 21 تا 24 شهریورماه جاری و مرحله دوم با حضور 18 ورزشکار و 2 مرشد به مدت 4 روز از 24 تا 27 شهریورماه جاری در شهر سرعین استان اردبیل برگزار خواهد شد و نفرات برتر با نظر عوامل فنی در تیم های ملی برای حضور در رقابت های بین المللی و آنلاین کره جنوبی، حضور در نمایشگاه ورزشی اکسپو 2022 در دبی ، حضور در نمایشگاه ورزشی روسیه،  مسابقات جام جهانی به میزبانی ایران در اصفهان و اولین دوره مسابقات بین المللی جام اکو  استفاده خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که با یک برنامه مدون، فنی و شفاف از تمامی ظرفیت‌های استانهای سراسر کشور به بهترین شکل برای تقویت و انسجام تیم‌های ملی استفاده نماییم و عدالت را به نحو احسن در این باره رعایت کنیم.

مدیر تیم های ملی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی این کمیته توسعه فعالیت‌ها به صورت هدفمند در چند حوزه مختلف خواهد بود. نظارت همه جانبه و مستمر بر فعالیت تیم‌های ملی، سازمان‌دهی مناسب تیم‌های ملی، استعدادیابی صحیح منطبق با آخرین متدهای روز، همچنین پژوهش هدفمند در راستای دستیابی به اهداف کلان مورد نظر مسوولین فدراسیون خواهد بود.

علیزاده در پایان اظهار داشت: هدف همه ما موفقیت و درخشش تیم‌های ملی این ورزش ایرانی است که با همکاری و تعامل همه جانبه تحقق خواهد یافت. امیدواریم با تعامل و همکاری لازم شاهد موفقیت ورزش زورخانه ای و به طبع ترویج فرهنگ پهلوانی در سطوح ملی و بین المللی در رده‌های گوناگون و انتقال مناسب نسل‌ها به سطوح بالاتر و پرورش استعدادهای درخشان در زورخانه های کشور به منظور توسعه و پیشرفت این ورزش ملی و کهن باشیم.

  • 14:14
  • 1400/06/20
  • 1663