آخشیجان: نگاه به لیگ باشگاه های آسیا باید ملی باشد  

پیشکسوت صاحب نام و رئوف فوتبال کشورمان تصریح کرد که رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا رنگ و طعم ملی دارد و امید است که استقلال و پرسپولیس به نتیجه دلخواه برسند .

محمود آخشیجان بازیکن اسبق تیم های تهرانجوان، اکباتان، دریانوردان ، صنایع الکترونیک شیرازدر گفت وگویی با پایگاه خبری البرز ورزشی ابتدا در خصوص دیدار امشب استقلال مقابل الهلال اظهار داشت: واقعیت این است که استقلال نفرات تازه‌ ای  را جذب کرده و شرایط جدیدی را تجربه می کند.

هرچند که الهلال تیم توانایی است اما معتقدم اگر استقلال هارمونی لازم را داشته و با خود باوری مضاعف به میدان بیاید ، قابلیت برتری را دارد.

وی افزود: البته بعضی ها منتظر هستند که استقلال زمین بخورد تا به هدفشان برسند اما امیدوارم نگاه رنگی نداشته باشیم و از نمایندگان کشورمان درعرصه آسیا و این رقابت های معتبر قاره کهن حمایت کنیم .

خبرها نشان از روحیه و عزم مصمم استقلال دارد و اگر این فاکتور در زمین هم دیده شود، شک ندارم این تیم از سد حریف قدرتمند خود خواهد گذشت. این را هم باید مدنظر داشت که استقلالی ها حق اشتباه ندارند و نباید به بازیکنان فرصت طلب الهلال مجال خودنمایی بدهند .

این پیشکسوت درخصوص بازی سه شنبه شب پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان گفت : پر سپویس هم همانند استقلال چند مهره تازه جذب کرده اما شاکله تیم تقریبا حفظ شده است.  باتوجه به اینکه حریف در زمین خود  بازی می کند و از حمایت هوادارانش برخوردار است ولی باور دارم که پرسپولیس پتانسیل پیروزی را داراست . استقلال تاجیکستان پیشتر از سد الهلال گذشته که این برد شیرین انگیزه این تیم را افزایش داده اما امیدوارم پرسپولیس در این مصاف حساس برنده باشد .

وی اضافه کرد: برانکو در شریان های پرسپولیس خونی تازه تزریق کرد و گل محمدی اندیشه های او را ادامه داد . ضمن اینکه این تیم کمتر از سایر باشگاه ها اسیر حاشیه شد و این مزیت بزرگی برای موفقیت پرسپولیس بود.

آخشیجان عملکرد تیم ملی مقابل عراق را فوق العاده قلمداد کرد و گفت : باید این مهم را ملکه ذهنمان کنیم که تیم ملی فعلی از دانش بالایی برخوردار است و بیشتر ملی پوشان تجربه گران سنگی دارند. در واقع شاکله تیم ملی را لژیونهایی تشکیل می دهند که در لیگ های ار وپایی بازی می کنند و با مربیان شناخته شده سروکار دارند . به همین سبب تفکر حرفه ای در نزد آنها حاکم است و شک ندارم اگر بازیهای تدارکاتی داشته باشیم بازیکنان هماهنگ تر خواهند بود و به تیم ملی هارمونی واراده تاکتیکی خواهند بخشید .

وی در خاتمه گفت : موفقیت نمایندگان ما در لیگ اسیا و همچنین صعود تیم ملی به جام جهانی از جهات بسیاری برای فوتبال ما انرژی بخش خواهد بود و امیدوارم به موازات این مهم  ، در راستای عنایت ویژه به فوتبال پایه ای و زیر ساخت ها نیز تحول ایجاد کنیم و بمنظور ایجاد فردایی امید بخش آستین همت بالا بزنیم .

  • 11:37
  • 1400/06/22
  • 1274