نخستین حضور دختران ایران در جام باشگاه های آسیا؛

نبرد با بنیادکار ازبکستان در گام اول

برای نخستین بار نماینده فوتبال بانون ایران در جام باشگاه های آسیا شرکت می کند. تیم شهرداری سیرجان به نمایندگی از فوتبال کشور ما در این رقابت ها حضور پیدا خواهد کرد.

مریم جهان نجاتی سرمربی تیم اعزامی با اعلام این خبر به پایگاه خبری البرز ورزشی گفت: تمرینات پیش فصل ما از روز 13 شهریور ماه آغاز شد و از لحاظ تاکتیکی و آمادگی جسمانی در آمادگی کامل به سر می بریم. قرار است از روز یکم آبان ماه با مساعدت فوتبال در کمپ تیم های ملی اردو زده و روز پنجم آبان ماه دیداری تدارکاتی با تیم ملی فوتبال بانوان داشته باشیم. برای نخستین بار است که تیم کشور ما راهی جام آسیا می شود. البته این دومین دوره رقابت هاست که ما در مسابقات اول نماینده ای نداشتیم. تیم های بنیادکار ازبکستان قهرمان باشگاه های هندوستان و عمان کلاپ اردن رقبای دور مقدماتی ما خواهند بود. اولین بازی ما روز 12 نوامبر با ازبکستان خواهد بود.

جهان نجاتی با اشاره به نقش مهمی که لیگ داخلی ایران در آماده سازی بازیکنان ما داشت، یادآور شد که براساس قوانین فیفا اجازه استفاده از هیچ یار کمکی را نداریم به همین دلیل با داشته های خودمان در مسابقات شرکت می کنیم. در تیم ما ملی پوشانی چون افسانه چترنور خانم گل مسابقات، ملیکا متولی، امینی برازجانی و چند بازیکن بومی عضو تیم ملی جوانان مانند هستی فروزنده، زهره عرفانی و فاطمه ستوده بازی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: خانم مریم عرب مدیر اجرایی باشگاه و دستیاران من هم فاطمه یزدانی، طیبه قدرتی، محبوبه شاهمرادی، سحر یوسفی و محسوره یزدانی خواهند بود.

گفت و گو: صدیقه فتاحی

  • 13:12
  • 1400/07/28
  • 4209