فوتبال بلبشو به این می گویند!

واقعا فوتبال بی حساب وکتابی داریم. آن از حکایتی که بر سر پرسپولیس آمد. این تیم را خودمان به مسلخ فرستادیم.

سرخپوشان هرچه التماس کردند که لیگ را آغاز کنید  یا سوپر جام را برگزار کنید تا تیم در جریان ودرشرایط مسابقه قرار بگیرد.اما کو گوش شنوا. باز التماس شد که اجازه خرید بازیکن خارجی صادر شود باز آقایان تاقچه بالا گذاشتند.

پاسخی که به پرسپولیس داده شد از ان حرف های بی منطق بود. تیم ملی را بهانه کردند تا لیگ با تا خیر شروع شود.شک نکنید اگر پرسپولیس از الهلال عبور می کرد حالا حالا ها لیگ شروع نمی شد.

سوال این است، مگر امارات وقطر وکره وعربستان وسوریه وحتی عمان تیم ملی شان در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور ندارند؟ چرا لیگ آنها برپاست، اما به پرسپولیس که رسید، تیم ملی در اولویت قرار گرفت. آن هم تیم ملی که درتهران با آن بازی بحث انگیز نتوانست ازپس کره برآید.

اما این تنها داستان بلبشودر فوتبال نیست. مدیران عاریه ای در فوتبال هر آنچه می خواهند بر سر فوتبال می آورند. نمونه ها فراوان است که به بخش دیگر آن اشاره می شود.

در تیم ماشین سازی انفاق نادری پیش می آید.این تیم با بسته بودن پنجره نقل وانتقالات مواجه است.دراولین بازی اش در لیک یک از بازیکنان امید استفاده می کند. بازیکنان بزرگسال این تیم زمانی که رفتار مدیر وسر مربی رامبنی بر استفاده از بازیکنان امید مشاهده می کنند، به صورت دستجمعی استعفا داده واز چرخه تیم خارج می شوند.

لیگ دسته اول هفته دوم خودرا پشت سر گذاشت، اما جالب است بدانید که تیمی وجود دارد که با گذشت از زمان بازی ها هنوز در هیچ مسابقه ای آفتابی نشده و حفظ حرمت آن تیم همچنان از سوی فدراسیونی ها از اهم اولویت ها محسوب می شود!

نکته دیگر اینکه، فعلا لیگ بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. گرچه گفته شده است که از نیم فصل ، لیگ با تماشاگر خواهد شد، اما واقعیت این است که فیفا دستور العملی را صادر کرده که فدراسیون فوتبال در برابر این دستورالعمل سکوت اختیار کرده است.این دستور العمل شامل بازی های تیم ملی هم می شود اما فدراسیون فوتبال به سکوت خود همچنان ادامه می دهد.

فرشید اسماعیلی هافبک فصل گذشته تیم استقلال که بارها  وبارها عنوان کرده بود من از نوجوانی به استقلال علاقه مند بودم، پس از اینکه به یک تیم قطری پیوند خورد بلافاصله از استقلال به فیفا شکایت برد تا استقلال با چالش مواجه شود.از سوی دیگر دیاباته که اکنون در قطر شاگرد ماچونی شده است، از استقلال به فیفا شکایت کرده است. احتمالا در تاریخ ۱۹ آبان به شکایت دیاباته رسیدگی خواهد  شد. از سوی دیگر باشگاه استقلال درپی شکایت پادوانی درفیفا محکوم به خسارت مالی سنگینی شد.

 با انکه برخی از باشگاه ها دارای آکادمی فوتبال از نوع پرهزینه  هستند، اما زمان بررسی وکنکاش متوجه خواهید شد که اکثریت آنها بدون توجه به تعریف آکادمی نقش مصرف کننده را به خود گرفته اند.

گفتنی فراوان است، اما در این فوتبال چه می گذرد که غیرفوتبالی ها در قیاس با بازیکنان بیشتر سود می برند. داستان ادامه دارد.

نویسنده: اکبر عزیزی

 

  • 16:15
  • 1400/07/28
  • 2788