آشنایی با با تیم های شرکت کننده در لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور؛

اگر کرونا بگذارد

سی و پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور از فردا آغاز می شود. 14 تیم در چرخه این مسابقات با هم رو به رو خواهند شد. قرار است مسابقات به صورت رفت و برگشت باشد و اگر کرونا بگذارد، حداقل 40 درصد از دوستداران والیبال روی سکوهای سالن ها جای بگیرند.

همه چیز برای یک آغاز خوش مهیاست؛ به جز 10 داور بین المللی که هنوز نتوانستند با فدراسیون والیبال و به ویژه کمیته داوران این تشکیلات به توافق برسند. دیروز و پریروز درباره چند تیم شرکت کننده گزارش هایی را درج کردیم و امروز به سه، چهار تیم دیگر می پردازیم.

پیکان در نبود اولی ها

پیکان نامی آشنا در والیبال جهان دارد. اما این تیم بزرگ بعد از دو، سه سال فترت با سازماندهی جدید به صحنه باز می گردد. حضور پیمان اکبری روی نیمکت سرمربیگری خودروسازان وجه ممیزیه این تیم است. اکبری می گوید: متاسفانه شش بازیکن اصلی تیم را به دلیل آسیب دیدگی شاید تا سه، چهار هفته دیگر در اختیار نداشته باشیم. محمد وادی پاسور اول، پوریا یلی پشت خط زن اول، پوریا فیاضی دریافت اول و محمد فلاح سرعتی زن اول.

به این ترتیب با تیمی نه چندان کامل مقابل سایپا قرار می گیرند. سایپا تیم خوبی است و با داشتن آقای ناصر شهنازی به عنوان سرمربی همیشه می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد. وی درباره فشردگی لیگ هم می افزاید: چاره ای وجود ندارد؛ چرا که چند رویداد بین المللی باعث شد زمان را از دست بدهیم. باید لیگ را زودتر شروع می کردیم.

اکبری کادرفنی و بازیکنان باقیمانده تیم را به شرح ذیل معرفی کرد:

مربیان: پویا عزیزی، غلامرضا مومنی مقدم، علی فتاحی، سعید علی اصغر آنالیزور، امین شاکری و سرپرست مهدی نفر پاسور، امیرمحمد فلاحت خواه سرعتی، آرمین تشکری – مهران فیض امام دوست و مهرداد شیبانی قدرتی ها، حمزه زرینی، شایان شاهسون، محمدرضا مشهدی، آرمین افشین فر قطر پاس، رضا صفایی لیبرو، محمدرضا حضرت پور و سجاد جلوداریان.

سایپا مدل 1400

اما سایپا که باز هم با ناصر شهبازی به میدان می آید، ترکیبی متفاوت از سال های پیش دارد. شهنازی در این باره می گوید: تیم ما متکی بر بازیکنان جوان و دو، سه یار بار باتجربه است. تلاش می کنیم که بالاتر از سال پیش جای بگیریم. برای موفقیت در یک مسابقات مهم چون لیگ سوای تمرینات منظم، عوامل دیگری هم دخیل خواهند بود؛ مثل مدیریت شرکت و باشگاه در کنار کادرفنی. ما یازده بازی تدارکاتی انجام دادیم و به لحاظ تاکتیکی و روانی شناخت خوبی از بازیکنانمان داریم. آنچه که در جریان مسابقات تعیین کننده است، عوامل روحی و روانی خواهد بود. پیکان حریف فردای ما با رویکردی جدید بازیکنان خوبی دارد و با حضور آقای پیمان اکبری می تواند جزو چهار تیم برتر لیگ باشد.

شهنازی اسامی کادرفنی و بازیکنان خود را به شرح ذیل معرفی کرد:

مربیان: محمد خمسه، نوید مشجری، حمید جعفری و صمد اکبری، آنالیزور: فاضل پژومان، بدنساز: پیمان همت پور، سرپرست: امید هاشمی. پاسورها: داوود شکیبا، عرشیا به نژاد، سجاد صیفی نیا، سرعتی: رمضان صحبتی، آرش خدابنده لو، هادی شورکابی، دریافت: آرش کشاورزی، بابک امیری، امیرحسین فرهادی و حسین پور، پشت خط: بنیامین ایگدری و امیر کرمی، لیبروها: محمد آلق، علیرضا محمودیان.

شهرداری ورامین و سالی یک مربی

ورامینی ها امسال ساسان خداپرست، کاپیتان سابق تیم ملی را بر روی نیمکت قرار داد. خداپرست در شهر والیبال خیز ارومیه به این حومه تهران نقل مکان کرده است، اوضاع و شرایط را برای تیمش مساعد می داند. او می گوید: چهار تیم بالای جدول را که نادیده بگیریم، بقیه تیم ها تقریبا هم سطح است و به نظر من حریف فردای ما یعنی هورسان رامسر همتراز بازیکنان ما خواهد بود و فکر می کنم که یک بازی مهیج را شاهد خواهیم بود.

خداپرست درباره شرایط لیگ سال جاری می گوید: برگزاری رفت و برگشتی مسابقات باعث می شود هیجان به شهرهای مختلف کشیده شود. اما یکشنبه و چهارشنبه بودن مسابقات فرصت ریکاوری را از همه می گیرد به ویژه تیم هایی که ناچار می شوند چند پروازه به مقصد برسند.

خداپرست بازیکنان تیم شهرداری ورامین را به شرح ذیل معرفی کرد:

پاسورها: اصغر نجفی، رشید یوسفی، سرعتی: علیرضا فراهانی، بهمن جهاندیده قدرتی ها: آرش تقوی و اکبر ولایی، رضا طهماسبی و حسین عزیزی قطر پاسور: محمود رسولی، جابر اسماعیل پور، لیبروها: اسماعیل طالبی و مصطفی شیرکوند و سرپرست تیم: جمال اردستانی.

نویسنده: جمشید حمیدی

  • 11:36
  • 1400/08/01
  • 2977