پنجشنبه نهم فروردین ماه
بسکتبال انتخابی کاپ آسیا؛

بیک لی: اندونزی بازیکن تبعه دارد

مرحله گروهی مسابقات بسکتبال قهرمانی دسته دوم زنان آسیا سه‌شنبه شب، ۱۸ آبان به پایان رسید که تیم‌های لبنان و اردن به ترتیب از گروه اول و دوم به عنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی شدند. ایران هم برای صعود به نیمه نهایی باید با اندونزی به رقابت بپردازد.

تیم ایران در گروه اول مسابقات با دو شکست مقابل لبنان و سوریه در جایگاه سوم قرار گرفت و با تیم دوم گروه ب که اندونزی است، به رقابت‌ خواهد پرداخت.

دیدار تیم‌های ایران و اندونزی چهارشنبه، ۱۹ آبان ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

لبنان، ایران، سوریه (گروه اول)، قزاقستان، اندونزی و اردن(گروه دوم) تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها هستند که تنها قهرمان این دسته به دسته اول آسیا صعود می‌کند.

برنده دیدارهای ایران با اندونزی و سوریه با قزاقستان به نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند و بازنده‌ها هم برای کسب جایگاه پنجم و ششم به رقابت خواهند پرداخت.

نیکا بیک لی مربی سرشناس بسکتبال در بررسی فنی عملکرد دختران ایران به البرز ورزشی گفت: تیم ملی بسکتبال بانوان بازی اول مقابل لبنان بسیار خوب ظاهر شد، اما بعد از شکست مقابل این تیم در مسابقه با سوریه آن روحیه لازمه را برای جنگندگی نداشت و زهردار بازی نکرد. متاسفانه تیم ایران در تعداد ضدحمله ها ضعیف بود و توپ های زیادی را هم از دست داد. این عدم توازن در بازی باید با نشست کارشناسی همراه باشد. بیکلی درباره حریف امروز تیم ملی بسکتبال ایران افزود: اندونزی هم مانند همه تیم های شرق آسیایی ها خوب و سریع بازی می کنند و تکنیکی هستند. اما در مجموع این تیم برای بچه های ایران ناشناخته است و آنها هم بدون تردید شناخت کمتری از ما دارند. یک مشکل عمده در رویارویی با اندونزی این خواهد بود که از بازیکنان تبعه خارجی استفاده می کنند و می دانیم که بازیکنی تبعه می شود که به لحاظ فنی و فیزیکی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد.

مربی تیم ملی بسکتبال سه نفره درباره انتقادات وارده بر تیم و اینکه بازیکن به خصوصی در جمع اعزامیان گنجانده شده، گفت: بدون تردید ما بازیکنان باکیفیتی داشتیم که از تیم ملی جامانده اند اما روی فرد خاصی تاکید ندارم. بازیکنان سابق تیم در پاسخ به این پرسش که آیا بسکتبال ما به مربی خارجی نیاز دارد، گفت: مربی خارجی باید برای درازمدت باشد چرا که مربیان سه، چهارماهه با توجه به ضعف پایه ای که در این ورزش داریم، تاثیرگذار نخواهد بود.