پنجشنبه نهم فروردین ماه
زمینه جذب قهرمانان ملی در نیروهای مسلح؛

امیر فولادی: کبدی می تواند وارد بازی های سیزم شود

درنشستی که بین امیر سرتیپ فولادی رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح و دکتر اورسجی رئیس فدراسیون کبدی تشکیل شد  پیشنهاد سرهنگ صانعی مدیرعامل باشگاه رعد پدافند ارتش جمهوری اسلامی و موافقت امیر فولادی  رشته ورزشی کبدی  به زودی جهت ورود به بازیهای جهانی ارتش‌ها یا سیزم از سوی ایران مطرح خواهد شد. 

در این نشست ابتدا رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه نیروهای مسلح از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در جهت توسعه رشته ورزشی ملی و سنتی کبدی دارد گفت: اکنون کبدی به عنوان یک ورزش ملی و سنتی در نیروهای مسلح به خوبی جایگاه خود را بازیافته و تا قبل از کرونا که لیگ برتر کبدی در جریان بود باشگاه رعد پدافند جزو مدعیان قهرمانی بود .
اورسجی افزود: در بازیهای آسیایی جاکارتا که ایران قهرمان کبدی المپیک آسیایی شد تعدادی از بازیکنان رعد پدافند در ترکیب تیم ملی جای داشتند و جا دارد از جناب سرهنگ صانعی مدیرعامل باشگاه رعد پدافند و همکاران بزرگوارشان تشکر کنم که تعامل بسیار خوبی با فدراسیون کبدی دارند.
رئیس فدراسیون کبدی در ادامه با تاکید بر اینکه اغلب ملی پوشان کبدی کشورهای جنوب شرق و شرق آسیا از نیروهای ارتش آن کشورها هستند گفت: ما با همفکری مدیرعامل باشگاه رعد پدافند به این جمع بندی رسیدیم که کبدی را به عنوان یکی از رشته های ورزشی ورزشی سیزم معرفی کنیم که این مهم با موافقت ریاست محترم تربیت بدنی نیروهای مسلح می تواند اجرایی شود.
امیر فولادی با استقبال از این پیشنهاد گفت: روی این موضوع باید فکر کنیم و در جلساتی که داریم حتما مطرح خواهیم کرد و من فکر می کنم پیش زمینه خوبی برای راه یابی کبدی به بازیهای سیزم وجود دارد.
وی گفت: در هر حال سیزم هم یک راهکارهای قانونی برای اضافه کردن رشته های جدید دارد اما معتقدم باید ابتدا یک تورنمنت بین المللی بین کشورهای اسلامی برگزار کنیم و سپس با این مقدمه به سوی معرفی کبدی در سیزم گام برداریم اما در مجموع من از پیشنهاد شما حمایت می کنم و در جلسات آینده حتما طرح موضوع خواهد شد.
وی به جذب قهرمانان ملی در رشته های مختلف از سوی تربیت بدنی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: البته از گذشته هم قهرمانان خوبی جذب نیروهای مسلح شده اند اما برای بالا بردن توان جسمی و ایجاد شور و نشاط  و همچنین ایجاد انگیزه بین نیروهای کادر و وظیفه زمینه جذب و استخدام قهرمانان رشته های مختلف ورزشی فراهم شده است و دستورالعمل آن بزودی اعلام خواهد شد و من فکر می کنم با توجه به اینکه آینده قهرمانان به لحاظ اشتغال و بیمه تامین می شود فرصت خوبی است تا تعداد زیادی از قهرمانان هم ورزش کنند و هم از اشتغال خود آسوده خاطر باشند. 
در این نشست همچنین دکتر فرهمند دبیر فدراسیون کبدی ، سیدجواد نیک قلب و سامان نورمحمدی  از مدیران و مربیان باشگاه رعد پدافند نیز حضور داشتند.