سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

ترکش زد و خورد در تیم ملی پرورش اندام

هفتاد و پنجمین دوره رقابت های جهانی پرورش اندام در حالی اسپانیا به پایان رسید و ورزشکاران ایرانی موفقیت های خوبی را هم به دست آوردند، اما دعوای دو ملی پوش در داخل اتوبوس فرودگاه خارج از کشور سبب شد تا یکی از آنها شیشه نوشابه به سر دیگری بکوبد و باعث تعجب مسافران در اتوبوس شود.

 سوال اینجاست آیا تیم مدیر و سرپرست نداشت؟ آیا در یک دوره مسابقات بین المللی ورزشکاران نباید توجیه شوند که نماینده یک کشورند و حق ندارند با حاشیه سازی اعتبار یک کشور زیرسوال ببرند؟ تکرار این قضیه که سر کدام یک از این ورزشکاران شکست و با همان وضعیت از فرودگاه به ایران انتقال داده شد، شاید حرفی از سر ناچاری باشد اما بدتر از این قضیه متواری شدن دو ورزشکار فیتنس اعزامی به اسپانیا بود که گفته می شود سر از کشور نروژ درآوردند. سوال دیگر اینجاست که مگر در اعزام های جمعی پاسپورت ها جمع آوری نمی شود؟ یک تیم محلی نبود که هر فردی گذرنامه خود را در جیب داشته باشد. آیا در فدراسیون پرورش اندام کسی است که به این پرسش ها پاسخ دهد.

کامران علیشاهی یکی از بنیانگذاران فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به مسایل زیادی که در فدراسیون پرورش اندام گذشته، می گوید: وزیر ورزش باید به این آبروریزی رسیدگی کند؛ چرا که در ابتدای کار به حمایت رئیس جدید فدراسیون پرداخته است.

به هر حال خارج از هر نوع اظهارنظری باید به این نکته تاکید مجدد ورزیم که دعوا در فرودگاه یا اتوبوسی که سرنشینان خارجی هم دارد، امری مذموم است که باید به طور جدی به آن رسیدگی شود .

نویسنده: عباس اسماعیلی