جمعه سی و یکم فروردین ماه

جوادی: برای سفر به آمریکا سر و دست می شکنند

قهرمان اسبق جهان گفت:  برخی از دست اندرکاران کنونی کشتی  مدام عملکرد فدراسیون قبلی را زیر سوال می بردند درحالیکه اگر قرار به مقایسه باشد، اشتباهات خودشان به مراتب بیشتر از سابق است.

قهرمان اسبق جهان به البرز ورزشی گفت:  برخی از دست اندرکاران کنونی کشتی  مدام عملکرد فدراسیون قبلی را زیر سوال می بردند درحالیکه اگر قرار به مقایسه باشد اشتباهات خودشان به مراتب بیشتر از سابق است. شما به عملکرد این جمع در المپیک نگاه کنید حتی در مسابقات جهانی که به مدد تبلیغات رسانه ای آن را بزرگ کرده بودند هیچ کدام از تیم های ما موفق به کسب عنوان قهرمانی نشدند. نمی گویم در گذشته اشتباهی وجود نداشته اما اگر قرار به مقایسه باشد تفاوت اشتباهات امروز نسبت به گذشته کاملا آشکار است.

ابراهیم جوادی افزود: بدیهی است خوشحالی مردم و افتخار آفرینی کشتی گیران، ما را هم که متعلق به این جمع هستیم خوشحال می کند اما برخی واقعیت ها را نمی توان با تبلیغات و بزرگنمایی به خورد مردم داد. اطمینان دارم با روندی که فدراسیون  قبلی داشت طی مسابقات المپیک و جهانی نتایج بهتری کسب می کردیم. البته باید از تلاش و زحمات کشتی گیران قدردانی کنیم که با وجود تغییر و تحولات  با تمام وجود مبارزه کرده اند.

دارنده مدال برنز المپیک در رابطه با مسابقات تیم به تیم آزادکاران ایران و آمریکا اظهار داشت: این مسابقات معمولا در گذشته با حضور تیم های مختلف و در قالب جام جهانی برگزار می شد اما عده ای با اشاره به سطح پایین همان رقابت ها به مسئولان فدراسیون گذشته ایراد می گرفتند که موفقیت در مسابقاتی چون جام جهانی اهمیتی ندارد. حالا همان منتقدان برای تک مسابقه تیم به تیم با آمریکا سرو دست می شکنند و تبلیغات می کنند. چه می دانم شاید برای برخی افراد لازم باشد که حتما برای پاره ای امور عازم آمریکا شوند. این آقایان اگر راست می گویند و دنبال مسابقه و مسائل فنی هستند بروند روسیه و با کشتی گیران این کشور مبارزه کنند.

جوادی در پایان تاکید کرد: کشتی ایران همواره در دنیا مطرح بوده و یکی از قطب های اصلی این ورزش در جهان محسوب می شود تمام  کشتی گیران فعلی از چند سال قبل زیر نظر  فدراسیون و مربیان وقت، پله های ترقی را طی کرده و به بار نشستند، مسئولان فدراسیون کنونی باید بتوانند از این مجموعه پرارزش بهترین بهره و نتیجه را بگیرند نه اینکه مدام از کمبودها و مشکلات سخن به میان آورند و با مسئولان ورزش سرشاخ شوند. الان وقت کشمکش نیست چون تا سرمان را بچرخانیم زمان بازی های آسیایی فراخواهد رسید و مردم در این مسابقات از کشتی مدال می خواهند. آقایان باید هنرشان را در این مسابقات نشان دهند . اینطور نیست که با یک ماه حضور قبل از ‌ جهانی نتایج را به نام خودمان بزنیم.  در هر برزگر اضافه کرد؛ آرزوی همه ما که عمری را در کشتی صرف کرده ایم موفقیت این ورزش است و افتخارآفرینی قهرمانان، در عین حال دوست داریم هدایت این قافله افتخارآفرین به دست افرادی باشد که به پیشکسوتان، بزرگترها و زحمتکشان واقعی اهمیت دهند و توجه داشته باشند خیلی ها زحمت کشیده اند تا کشتی به اینجا رسیده است.

گفت و گو: احمد دباغ