جمعه سی و یکم فروردین ماه
لیگ برتر والیبال در ایستگاه هشتم؛

دنیا را آب ببرد، آقایان را ...

فردا در ایستگاه هشتم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور، صف آرایی مربیانی که بازیکن تیم ملی بودند، مقابل همدیگر جالب خواهد بود.

می دانیم که اینجا مربیان کنار گود فلسفه «لنگش کن» را تعقیب می کنند؛ چرا که مربی تا ابزار اصلی یعنی بازیکن را در اختیار نداشته باشد، نمی تواند ابراز وجود کند. در این لیگ البته تعداد مربیانی که جوان بسازند و با جوان ها شگفتی ساز شوند، از انگشتان یک دست هم کمتر است. بنابراین ارزیابی عملکرد آنها در این چرخه باید منصفانه و منطقی باشد. علی ایحال فردا در هفته هشتم شاگردان پیمان اکبری با شاگردان بهروز عطایی در آمل مصاف می دهند. این بازی به نوعی تقابل تجربه و جوانی است و باید دید که در مخیله این دو مربی سرشناس ملی چه می گذرد؟ شهداب یزد که تاکنون مطابق انتظار ظاهر نشده است، در شرایطی مقابل قهرمان آسیا می ایستد که این تیم نیز فراز و فرودهای زیادی دارد. محمد غیاثی و سعید رضایی در دو سوی میدان روی شیروانی داغ راه می روند.

فولاد مبارکه سپاهان تیم بدون شکست لیگ میزبان پاس گرگان است. پاسی ها با بازیکنان گمنام اما پر از انگیزه به میهمانی نصف جهانیان می روند. فولاد را رحمان محمدی راد تا این لحظه آبدیده ساخته است. باید دید امید عقیلی و سرهنگ عیسی سنگ دوینی برای رویارویی با تیم پرقدرت حریف برنامه تعیین کننده ای دارند.

شهرداری گنبد با مربی شگفتی ساز خود عظیم جزیده در ورامین با شاگردان ساسان خداپرست کاپیتان سابق تیم ملی دیدار می کند. این بازی باید از توازن خوبی برخوردار باشد. شهرداری ارومیه با وجود مصدومانی که دارد از تیم تازه وارد مس رفسنجان پذیرایی می کنند. مسی ها با شکست هراز به مصاف شاگردان محمدرضا تندروان می روند که با وجود یک شکست همچنان امیدوارانه به پیش می تازند.

آذرباتری نیز مانند شهرداری در ارومیه میزبان است. یک شهر و دو میزبانی همچنان مورد سوال است. اما در سازمان لیگ دنیا را آب ببرد، برخی آقایان را خواب می برد. آذر باتری در مصاف با راهیاب ملل کار آسانی نخواهد کرد. شاگردان نفرزاده برای رویارویی با یاران آرش صادقیانی باید از نظر انگیزه هزار باشند.

و سرانجام سایپا که در بحران روحی خاصی به سر می برد، باید در خانه والیبال با هورسان شگفتی ساز پیکار کند. در یک سو ناصر شهنازی با شگردهای خاص خودش در امر مربیگری و در سوی دیگر مسعود آرمات که یک هفته ای است که سکان هدایت هورسانی ها را در دست گرفته است.

فردا کی، کجا سوت می زند؟

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 15

شهرداری ارومیه – مس رفسنجان

ناظر فنی: عباس امانی، ناظر داوری: بهروز جعفری، داور اول: محمدمحبوب عشق‌دوست و داور دوم: جواد مرآتی

 

یزد، سالن اختصاصی شهداب، ساعت 16

شهداب یزد – فولاد سیرجان ایرانیان

ناظر فنی: علیرضا داودی، ناظر داوری: مجید محسنی‌شوشتری، داور اول: امید فولادی‌وندا و داور دوم: اسماعیل رزقی

 

ورامین، سالن شهید گل‌عباسی، ساعت 16

شهرداری ورامین – شهرداری گنبد

ناظر فنی: علیرضا گیلانی، ناظر داوری: امیر صداقت، داور اول: مسعود ذوقی و داور دوم: سیدمحمدمهدی موسوی

 

تهران، خانه والیبال، ساعت 16

سایپا تهران – هورسان رامسر

ناظر فنی: نادر انصاری، ناظر داوری: اسماعیل صباغ، داور اول: احمد سرمست و داور دوم: علی‌اصغر ثابتی‌پور

 

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16

لبنیات هراز آمل – پیکان تهران

ناظر فنی: امین برق‌لشگری، ناظر ویژه: امیرحسین منظمی، ناظر داوری: علی یاوری، داور اول: داود نافعی و داور دوم: مرتضی حسن‌علایی

 

اصفهان، سالن 25 آبان، ساعت 17

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – پاس گرگان

ناظر فنی: بهرام سلیمانی، ناظر داوری: محمد شاهمیری، داور اول: قادر صادقی و داور دوم: مجتبی اسپرغم

 

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 18

آذرباتری ارومیه – راه‌یاب ملل مریوان

ناظر فنی: محمد پژوه، ناظر داوری: بهروز جعفری، داور اول: مهدی نویدی‌نو و داور دوم: میثم پارسه

نویسنده: جمشید حمیدی