جمعه سی و یکم فروردین ماه
گفت و گو با پیشکسوت سرشناس فوتبال؛

خانعلی زاده: پاداش آقای گلی من یک موتور گازی بود

میزبان یکی از پیشکسوتان فوتبال کشور بودیم. ورزشکاری که به قول خودش در آن زمان نه پولی در فوتبال بود و نه از حمایت های شبکه های مجازی. آن زمان عشق به پیراهن حرف اول را می زد. سعید خانعلی زاده، هافبک اسبق تیم های ملی نوجوانان و جوانان با بازیکن باشگاهی شاهین، راه آهن و عقاب میهمان البرز ورزشی بود.

خانعلی زاده متولد 1345 در جنوب تهران فوتبال را از گود شهرزاد آغاز کرد و پیشرفت های خودش را مرهون حمایت های آقایان فروغی فر، حاجی باغبانی، نصرالله عبداللهی، جعفری و گنجاپور می داند.

خانعلی زاده هم دوره بازیکنان بزرگی همچون مجید  نامجومطلق، امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی بود. او می گوید: حدود 20 سال در فوتبال تلاش کرده ام. در تیم ملی نوجوانان زیر نظر آقای وطن خواه به ملی جوانان رسیدم و به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدم. آن دوران تیم ملی در هر پست چند بازیکن باکیفیت داشت و رقابت بسیار فشرده بود. ولی الان هر بازیکنی دو فصل در لیگ برتر بازی کند، زود به تیم ملی فراخوانده می شود. من در سال 66 در تیم منتخب ارتش های ایران بازی کرده ام و قرار بود به مسابقات ارتش جهان در هلند اعزام شوم که متاسفانه دستم شکست و این سفر را از دست دادم. در سال 63 با زدن 17 گل آقای گل جوانان باشگاه های تهران شدم. پاداش من یک دستگاه موتور گازی بود.

من هم مانند خیلی ها به آنچه که استحقاق داشته ام به فوتبال دست پیدا نکردم. متاسفانه در این ورزش رابطه بازی و پول حرف اول را می زند و مربیانی که شایسته هستند و اما زد و بند بلد نیستند در عین شایستگی خانه نشین شدند.

باور کنید دل پری از این فوتبال دارم. مدرک مربیگری C آسیا را در فوتبال گرفتم اما چون آشنایی نداشتم، کسی سراغی از من نگرفته است. از مدیرمسئول محترم خبرگزاری البرز ورزشی آقای رضا اسماعیلی تشکر می کنم که این فرصت را به من داده است تا خودم را در جریان فوتبال حس کنم. حمایت های این رسانه از کل جامعه ورزش بی نظیر است. در خاتمه از همه افرادی که برای من زحمت کشیدند به ویژه از آقایان سیدمهدی بنی هاشمی و ابراهیم درستی تشکر می کنم.

گفت و گو: داوود ندرپور