جمعه سی و یکم فروردین ماه
سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران:

تمرینات بسیار خوبی را سپری کردیم

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران تمرکز روی فازهای دفاعی باز را مهم‌ترین برنامه تمرینی اردوی نخست آماده‌سازی تیم ملی عنوان کرد.

خدیجه قانع سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران در حاشیه تمرین روز پایانی نخستین اردوی آماده‌سازی این تیم برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان زنان در اسپانیا اظهار کرد: با توجه به اینکه بازیکنان از لیگ برتر پا به اردو گذاشته بودند، یک مقدار خسته بودند اما با این حال تمرینات خوبی را سپری کردیم.

وی افزود: برنامه و هدف کادر فنی در این اردو تمرین بر روی فاز سرعت و تمرکز بر روی فازهای مختلف دفاعی بازیکنان بود. تمرکز بر روی سیستم‌های دفاعی بیشتر به این جهت بود تا بتوانیم با توجه به میانگین قدی کوتاه‌تر نسبت به حریفان خود در رقابت‌های اسپانیا از سیستم‌های دفاع باز بهره بگیریم تا روی سرعت و میانگین قدی بهتر حریفان تاثیر بگذاریم.

قانع در خصوص برگزاری اردوی بعدی تیم ملی هندبال بانوان نیز اظهار کرد: اردوی دوم آماده‌سازی تیم ملی از سوم تا دهم آذر ماه برگزار می‌شود و در نهایت دهم آذرماه به رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا اعزام می‌شویم.

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران ادامه داد: در اردوی بعدی همین روند تمرین در فاز سرعت و سیستم‌های دفاعی را ادامه می‌دهیم و البته بر روی تاکتیک‌های حمله نیز تمرکز می‌کنیم.

قانع در پایان گفت: گروه C رقابت‌های قهرمانی جهان که تیم ملی ایران در آن با تیم‌های ملی نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه شده، بسیار گروه سخت و دشواری است. نروژ مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرده و قهرمان اروپاست، رومانی نیز یکی  از بهترین تیم‌های اروپایی است و عنوان پنجمی رقابت‌های اروپا را در کارنامه دارد و قزاقستان هم تیم با انگیزه و خوبی است که می‌توانم بگویم در تمام دوره‌های رقابت‌های جهانی حضور داشته است؛ بنابراین کار بسیار سختی در پیش داریم اما با این حال امیدوارم عملکرد خوبی در نخستین تجربه حضور در رقابت‌های زنان جهان داشته باشیم و بتوانیم رنکینگ تیم ملی هندبال بانوان را ارتقا دهیم.