شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

ماهی از سر گنده گردد...

رئیس جمهور صربستان یک میلیون یورو به بازیکنان تیم ملی کشور پاداش داد، مبلغ قابل توجهی که می توانست در زندگی هر یک از این بازیکنان اثرگذار باشد.

صربستان کشور سرمایه داری نیست اما بازیکنان فوتبال این کشور کمک به همنوعان را به مشکلات شخصی ترجیح دادند با اهدای کل پول درنظر گرفته شده به یاری کودکان بیمار شتافتند تا ثابت کنند که پول اندوزی وقتی در خدمت اهداف انسان دوستانه نباشد ارزشی ندارد.

نمی دانیم در این کشور کوچک اروپایی قهرمانانش از طریق فرهنگ سازی به این باور مقدس رسیدند یا در ذات خود مردم دوستی را داشتند.

آیا در فوتبال کشور ما چنین روحیاتی ترویج شده است. علی دایی منحصر به فرد است. دوست داریم نام چند نفر دیگر را هم به ما اعلام کنند تا دلخوش شویم که خیلی از قافله خیراندیشان دور نیستیم. تردید نداریم که در کنار مربیان باشگاهی و ملی این فدراسیون های ورزشی هستند که راه و رسم مردانگی و پهلوان صفتی را ترویج می دهند. آیا در فدراسیون فوتبال ما شاهد تشویق ایده های مقدس بوده ایم؟ امروز که برنامه شبکه ورزش را نگاه می کردیم ماجرای 850 دست لباس برای ملی پوشان را دروغ که نه، یک بلوف یا وعده خالی پنداشته ایم افسوس خورده ایم که ماهی از سر گنده می شود-نی ز دم (!) نکاتی را که مهدی هژبری همکار آگاه ما در جواب به روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این برنامه برشمرده است حق را به وی دادند که یک تیم ملی خوب داریم اما فدارسیون خوب و کادر اجرایی خوب را چه عرض کنیم.

نویسنده: حسینعلی اسماعیلی