پنجشنبه نهم فروردین ماه

قدردانی از پاس گل طارمی در جام حذفی پرتغال

شب گذشته در دور چهارم جام حذفی پرتغال، پورتو در خانه مقابل فیرنسه به برتری پرگل 5 بر یک رسید. در این بازی مهدی طارمی گلزنی نکرد ولی توانست یک پنالتی بگیرد. 

با اینکه انتظار می‌رفت مهدی طارمی پشت توپ قرار گیرد ولی ستاره کشورمان به بازیکن جوان پورتو این فرصت را داد تا بتواند اولین گل خود را به ثمر رساند.

فرانسیسکو کونسیسائو که پسر سرمربی پورتو است، با گرفتن پنالتی از طارمی توانست گل اولش را به ثمر رساند و پس از آن به آغوش پدر برود.

کونسیسائو پس از این اتفاق اظهار داشت که پسرش باید قدردان طارمی باشد زیرا می‌توانست خودش این ضربه را بزند تا او نیز در نام گلزنان پورتو جای گیرد.

سرمربی پورتو گفت: برای یک مهاجم بسیار مهم است که گلزنی کند. ما پنالتی‌زن‌ها را از پیش مشخص کردیم ولی بازیکنان می‌تواند در لحظه این تصمیم را عوض کنند. در این گونه لحظات بازیکنانی که بسیار عالی کردند باید پشت ضربه پنالتی قرار گیرند. آنهایی که به دنبال گلزنی هستند و این فرصت برایشان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: فرانسیسکو بازیکن پورتو است. یک بازیکن جوان که کیفیت لازم را دارد که به ترکیب اضافه شود. وقتی او به زمین رفت و پشت پنالتی ایستاد و گل زد، پیش من آمد و از من تشکر کرد.

کونسیسائو تصریح کرد: من به فرانسیسکو گفتم که باید قدردان طارمی باشد زیرا او معمولا پنالتی‌ها را می‌زند و او تصمیم گرفته که به فرانسیسکو پنالتی خود را بدهد.