جمعه دهم فروردین ماه
آغاز رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان در تهران؛

قرعه کشی مسابقات برگزار شد

مراسم قرعه کشی سی و پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان (سیزم) عصر روز گذشته برگزار شد و حریفان نمایندگان کشورمان مشخص شدند.

سی و پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد نظامیان جهان (سیزم) روزهای 30 آبان و یک آذرماه سال جاری به میزبانی ایران و در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.

مراسم قرعه کشی این رقابت ها با حضور 73 کشتی گیر از 14 کشور برگزار شد که قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 5 نفر حضور دارند، احمد محمدنژاد جوان به صورت دوره ای با کشتی گیرانی از ارمنستان، پاکستان، سریلانکا و عظمت توسکایف از روسیه مبارزه می کند.

در وزن 61 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند، محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف رفیق الاسلام از بنگلادش می رود و در صورت پیروزی بر این حریف با برنده کشتی میان هاروتیون مانوکیان از ارمنستان و نمایده سوریه مبارزه خواهد کرد. ناچین مونگوش از روسیه نیز در آن سوی جدول حضور دارد.

در وزن 65 کیلوگرم که 5 نفر حضور دارند، مرتضی قیاسی به صورت دوره ای با کشتی گیران گینه، سریلانکا، سوریه و آرتور بادتیف از روسیه مبارزه خواهد کرد.

در وزن 70 کیلوگرم که 8 نفر حضور دارند، محمدمهدی یگانه جعفری در دور نخست به مصاف آکاش احمد از پاکستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی میان آرمان آندرسیان از ارمنستان و چریستوس چریستوفوریدیس از یونان مبارزه خواهد کرد. ناچین کولار از روسیه در بالای جدول این وزن حضور دارد.

در وزن 74 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند، فریبرز بابایی در دور نخست به مصاف جلال المردینا از سوریه می رود و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی میان کامیل ریبسکی از لهستان و خارالدین بن تیلی از تونس مبارزه می کند. ماگومد قربان علی اف کشتی گیر مطرح روس و قهرمان جهان در بالای این جدول حضور دارد.

در وزن 79 کیلوگرم که 6 نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه سه نفری برگزار می شود که بهمن تیموری در A به مصاف حرایر علی خانیان از ارمنستان و انس الخالدی از سوریه می رود. دیوید بیتانوف از روسیه در گروه B حضور دارد.

در وزن 86 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند، هادی وفایی پور پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان آرتور نایفونوف دارنده برنز المپیک و جهان از روسیه و سادوویک کرزیستوف از لهستان می رود.

در وزن 92 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقات در دور گروه سه و چهار نفری و به صورت دوره ای برگزار می شود که محمدحسین میرباغبان در گروه B به مصاف محمد عادل ایرشاد از پاکستان و آندریس اوزولس از لتونی می رود. ولادیسلاو والیف کشتی گیر مطرح روس و دارنده مدال برنز جهان در گروه A حضور دارد.

در وزن 97 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند، مسابقت در دور گروه سه و چهار نفری و به صورت دوره ای برگزار می شود که محمدحسین محمدیان در گروه B به مصاف اریک ژی اویف از روسیه و سیلیا توماس از گینه می رود.

در وزن 125 کیلوگرم که 8 نفر حضور دارند، یداله محبی در دور نخست با لیو وا گئورگیان از ارمنستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان کامارا محمد سالیو از گینه و کبرکالیانا از سریلانکا می رود. آلان خوگایف کشتی گیر مطرح روسیه در بالای جدول این وزن حضور دارد.

بر اساس برنامه این رقابت ها، مسابقات کشتی آزاد در اوزان 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم در روز یکشنبه 30 آبان ماه و مسابقات اوزان 61، 70، 79، 92 و 125 کیلوگرم نیز در روز دوشنبه یک آذرماه برگزار خواهد .