جمعه سی و یکم فروردین ماه
وقتی نخواهند، می رویم؛

ظریف: اعضای کمیته فنی والیبال روز دنیا را بشناسند

بازیکن سابق تیم ملی والیبال از یک کشور همسایه پیشنهاد مربیگری دارد و ظرف امروز و فردا تکلیف وی مشخص می شود.

فرهاد ظریف بهترین لیبروی جهان در سال 2014 که به تازگی از سفر ایالات متحده بازگشته است، در این باره به البرز ورزشی گفت: وقتی از قابلیت های ما در داخل کشور استفاده نشود، ناچاریم که به کار در آن سوی مرزها فکر کنیم.

فرهاد ظریف درباره مساله روز والیبال ما مبنی بر همزمانی مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی مردان جهان می گوید: ورزشکاران ما باید برای حضور در هر دو تورنمنت آماده باشند. مگر در زمان ما چنین مسابقاتی وجود نداشته است. بازی های گوانگجو و قهرمانی جهان در ایتالیا که از یاد نبرده ایم. اما با این همه اعتقاد دارم که اولویت تیم ملی ما باید مسابقات جهانی باشد. چرا که قهرمانی آسیا دیگر برای والیبال عادی شده است.

مربی بین المللی والیبال درباره ترکیب کمیته فنی فدراسیون برای مشورت در زمینه های مختلف نیز گفت: نمی دانم که چرا والیبالیست های هم دوره من که سال ها در تیم ملی بودند  و جو را به خوبی می شناسند نباید دعوت شوند. در صورتی که افرادی را می بینم که به صرف دانستن زبان انگلیسی راهی برخی کشورهای بی نام و نشان در والیبال شده و به عنوان مربی برای خود رزومه جمع کرده اند. بیایند ببینند که زبان امثال من به مراتب از آنها بهتر است. یا برخی افرادی که در اثر کهولت سن اصلا با والیبال روز جهان آشنا نیستند و ورزشکاران نسل جدید را هم درک نمی کنند. اگر قرار است کار درست انجام شود، باید افرادی که در کمیته فنی جمع می شوند، به والیبال روز دنیا احاطه داشته باشند.

گفت و گو: جمشید  حمیدی