جمعه سی و یکم فروردین ماه
جوان ها در سایه پاسورهای سالدیده؛

افشار: از بزرگان انگیزه می گیریم

در روزگار جولان دهی پیرمردها در دنیای پاسوری جوان ها به سختی باور می شوند. و این یکی از دردهای والیبال ماست که طی دو دهه گذشته به فکر ساختن پاسورها نبوده است.

امروز که امیرمحمد فلاحت خواه تنها جوان امیدساز پاسوری با مصدومیت شدید دست به گریبان است، امیر افشار در تیم آذرباتری ارومیه به تدریج خود را در جمع بازیسازان زبده جا می کند. او سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان و ارتش ایران در جهانی سیزم را دارد و کاپیتان تیم دوم ارومیه محسوب می شود. وی می گوید: بازی در پایتخت والیبال آسیا آرزوی هر بازیکنی است و من خوشحال هستم که در ارومیه حضور دارم. تیم آذرباتری جوان است و چند بازیکن هم سطح دارد. اما از بدشانسی قرعه لیگ طوری انجام شده است که چند بازی پیاپی دشوار را در خارج از خانه انجام داده ایم. اما از آنجایی که در مرحله برگشت 7، 8 مسابقه میزبانی را برعهده خواهیم داشت، می توانیم به حضور در پلی آف امیدوار باشیم. در لیگ امسال هیچ نتیجه ای قابل پیش بینی نیست. کیفیت لیگ جوانان مستعد را به عرصه والیبال می کشاند.

وی درباره حضور پاسورهای قدیمی در لیگ ایران اشاره می کند: امیر حسینی، علی بهبودی و پرویز پزشکی تاپ لول های والیبال ایران و حتی آسیا هستند. حضور آنها به ما جوان ها انگیزه می دهد تا با الگوگیری از نحوه پاس دادن آنان خودمان را به سطح مقبول برسانیم.

نویسنده: جمشید حمیدی