جمعه دهم فروردین ماه

لژیونر هندبال ایران: برای موفقیت هم‌قسم شده‌ایم

لژیونر هندبال ایران با اشاره به جوان شدن تیم ملی و حضور مانوئل مونتایا فرناندر به عنوان سرمربی، از تلاش تمامی ملی‌پوشان برای موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان خبر داد.

افشین صادقی لژیونر هندبال باشگاه الفحیحیل کویت در گفت‌گو با روابط عمومی فدراسیون هندبال در مورد آخرین شرایط تیم ملی و حضور در تورنمنت بین‌المللی قطر اظهار کرد: در مجموع بازی تیم ملی در این تورنمنت خوب بود. بازی تیم ملی با قطر را چندبار دیدم و آن چیزی که در این بازی مشهود بود، عدم هماهنگی بازیکنان در دفاع و حمله بود که البته طبیعی است زیرا بازیکنان مدت‌هاست که کنارهم بازی نکرده بودند.

صادقی ادامه داد: تیم ملی جوان شده که این اتفاق بسیار خوبی هست، اگر بتوانیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم تا بازیکنان کنار یکدیگر قرار بگیرند و هماهنگ شوند، می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

بازیکن تیم الفحیحیل کویت در مورد سرمربی اسپانیایی تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: فرناندز مربی بسیار خوبی است و با بازیکنان خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کند. ویژگی که من در اردوی نخست آمادگی تیم ملی از وی دیدم این بود که شادابی بازیکن در تمرین بسیار برای فرناندز مهم است به همین خاطر بار اضافه روی دوش بازیکن نمی‌گذارد.

صادقی اضافه کرد: هر مربی برای پیاده کردن ایده‌های خود به زمان نیاز دارد. به نظر من هر مربی باید حداقل یک‌سال و حتی بیشتر از پنج سال در یک تیم ماندگار شود تا بتواند تاثیرات اساسی بگذارد، مانند تیم ملی ژاپن که که مربی تیم آلمان را به مدت ۱۰ سال به خدمت گرفته است

وی با بیان اینکه لیگ کویت ۲۹ نوامبر تمام می‌شود و بعد اگر فرناندز بخواهد به تیم ملی اضافه می‌شوم، افزود: کار سختی در آسیا پیش رو داریم ولی همه بچه‌ها یکدل و هم قسم شدیم سهمیه رقابت‌های جهانی را بگیریم. هرچند این اتفاق با حضور ۱۸ تیم سخت‌تر شده اما با تدابیر کادرفنی بازی به بازی پیش می‌رویم و در نهایت امیدوار به کسب سهمیه هستیم.

صادقی خاطرنشان کرد: هندبال رشته مظلومی است اما پتانسیل بسیار خوبی دارد و برای پیشرفت و ایستادن روی سکوهای بین‌المللی نگاه ویژه می‌خواهد و امیدوارم وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک این نگاه ویژه را هرچه بیشتر نسبت به هندبال داشته باشند.

او درباره سطح لیگ هندبال کویت اظهار کرد: نخستین سالی است که ورود بازیکن خارجی به لیگ هندبال کویت آزاد شده و بازیکنانی از تونس و کشورهای عربی وارد لیگ شده‌اند و همین امر باعث شد سطح لیگ بسیار رقابتی‌تر شود.

لژیونر هندبال ایران در پایان به بازیکن مورد علاقه خود نیز اشاره کرد و گفت: شماره ۴۴ ابدی، نیکولا کاراباتیچبازیکن مورد علاقه من است. از کودکی هم تیم کیئل آلمان را دوست داشتم و امیدوارم روزی در لیگ هندبال آلمان بازی کنم.