جمعه سی و یکم فروردین ماه

خدمت یا خیانت؟!

چه کسی باشگاه سایپا را به این روز انداخته و به زمین کوبیده است؟ 

سقوط تیم فوتبال ریشه دار سایپا، دردناك ترين رویداد ليگ برتر بود. این تیم هنگامی بالاترین  درجه و جایگاه  فوتبال ایران به شمار می‌آمد، ولی پس از روی کار آمدن مدیران غیرفوتبالی و سفارشی و کم خرد، کم کم افت کرد تا این‌که امسال به لیگ پایین سقوط کرد.

 سایپا که روزی یکی از قدرت‌های اول فوتبال کشور محسوب میشد، از روزی که به دست مدیران سیاسی سپرده شد، آن شکوه، قدرت و صلابت گذشته خودش را از دست داد؛ از یک تیمی که همیشه برای قهرمانی و بالای جدول می‌جنگید، به تیمی تبدیل شد که یا در میانه‌های جدول یا برای سقوط نکردن تلاش می‌کرد، ولی امسال، دیگر قرعه شانس با سایپا یار نبود و سقوط کرد.

این رخدادِ تلخی برای این تیم پرافتخار و باسابقه و مهمتر آب سردی بر پیکر پیشکسوتان بزرگ و خاک خورده سایپا شد

اما چیزی بود که پیش‌بینی شده بود و یک مدیریت بیمارونا کار آمد موجب این سقوط شد.

بارها پیشکسوتان و بزرگان طی جلسات متعدد به مدیریت گوشزدها کردند از سر دلسوزی، ولی مدیران این تیم مردمی گوش شنوا نداشتند،چون گوششان به غیرفوتبالیهاو مقاصد شخصی و پلیدی  بود که در سر داشتند.

اکنون گویا، تکرار این روند اشتباه در لیگ یک هم، قرار نیست پایانی داشته باشد. شاید دیگر هیچ گاه فرصت بازگشت به لیگ برتر را نداشته باشند و به سرنوشت تیم‌هایی چون برق شیراز، ابومسلم خراسان، پاس تهران، صبا باتری،  استقلال اهواز و ... دچار شود.

سایپا که از حیث رقابت، شانه به شانه تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌سایید و تقابلش با این دو تیم در ورزشگاه آزادی، کم از شهرآورد تهران نداشت و ده‌ها هزار بیننده را به ورزشگاه می کشاند، امروز در تفکرات مدیریت معیوب و به دلیل نداشتن ثبات مدیریتی،تصمیمات اشتباه در انتخاب  کادر فنی،و نداشتن بازیکنان مطرح، از عرش به فرش افتاد.

 

باشگاهی که بزرگان بیشماری را به فوتبال کشور اعم از تیم ملی و استقلال و پرسپولیس و به اروپا صادر کرده را به خاک سیاه نشوندن و قطع نخاع کردندوتیمی باقی مانده که به قول سایپایی های قدیم، آن را باید تیم محلی خواند، نه حرفه ایی،باشگاهی که در حدود ۱۰۰ کارمند دارد را در حد یک تیم، نه باشگاه ! تنزل داده اند.

پروژه سقوط تیم ریشه دار سایپا در فوتبال ایران را مقاصد و سیاست های غلط مدیرانش رقم زد.

 اما برخی برای جلب اعتماد مردم و احتمالا شاید برای مقاصد سیاسی و منافع شخصی، با هویت و تاریخ باشگاه های ریشه دار بازی می کنند و چنین سرنوشتی را برای این تیم ها رقم می زنند. البته که پیشکسوتان بزرگ سایپا در این مورد سکوت نخواهند کرد.در ضمناجا دارد از بی کفایتی اعضای هیئت مدیره این باشگاه که سهم بزرگی در این ناکامی و ضرر و زیان وارده و خیانت به جامعه کارگری و مردم و فوتبال کشور دارند یاد کرد.

همچنین در این باره باید گفت، بهتر است مسئولان و مدیران گروه سایپا برای این سقوط نافرجام،در برابر خواسته های هوادارانش روشنگری کنند .

به هر روی، امیدواریم از این پس، برای هر کاری برنامه ای داشته باشیم و احساسی رفتار نکرده و با سرنوشت تیم های بزرگ به این سادگی بازی نکنیم، این باشگاه باید بدست صاحبان و دلسوختگان و متخصصین وفا دار خود به جایگاه خود باز گردد.

پیشکسوتان بزرگ سایپا