پنجشنبه نهم فروردین ماه
ولاسکو و تیم زاپاس؛

 مقدم: هدف لیگ پرکردن تقویم نباشد

دستیار سابق ولاسکو در تیم ملی والیبال اعتقاد دارد که وقتی مسابقات سراسری بدون تماشاچی برگزار می شود و شهرهای میزبان امتیازی از این بابت نمی گیرند، چه اصراری وجود دارد که مسابقات لیگ را به صورت فشرده برگزار کنند که این همه مصدوم روی دست مربیان بماند.

ایرج مقدم مربی بین المللی والیبال که به تازگی از تیم هورسان رامسر جدا شده است با بیان این مطلب می افزاید: پیشنهاد می کنم که لیگ را همانند پارسال متمرکز برگزار کنند تا این همه رفت و آمد و هزینه روی دست تیم ها قرار نگیرد. البته هر سیستمی اشکال خاص خودش را دارد. اما بهترین روش انتخاب متمرکز مسابقات است. هدف نباید پرکردن تقویم باشد لیگ اگر به ارتقا و آمادگی ملی پوشان کمک نکند، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

مقدم می افزاید: بسیاری از شهرهای ایران مانند ارومیه، گنبد، رامسر و مریوان مجبور هستند از اتوبوس به فرودگاه ها بروند و از پرواز هوایی به سفرهای زمینی برسند و این دیگر نایی برای بازیکنان باقی نمی گذارد.

مربی سابق هورسان درباره دلایل جدایی اش از این تیم می گوید: مدیران ما متاسفانه اغلب ورزشی نیستند و گوش به  حرف های بازیکنانی می سپارند که به آنها اطلاعات غلط می دهند و این آفت بزرگی است که مربیان باشگاه ها را تهدید می کند.

مقدم که با مربیانی چون حسین معدنی، پیمان اکبری و ولاسکو کار کرده است، در مورد تشکیل تیم دوم ملی می گوید: این کاری بود که در زمان آقای ولاسکو انجام شد و به قول خودشان یک تیم زاپاس داشت که با تمرینات فراوان و جا به جایی های لازمه که صورت می گرفت، انگیزه بازیکنان را برای رقابت بالا می برد. داشتن تیم دوم در سطح ملی امنیت خاطری برای سرمربیان والیبال است که در همه جای دنیا رواج دارد.

نویسنده: جمشید حمیدی