پنجشنبه نهم فروردین ماه

جوایز پزشکی پرشمار آسیا برای ایرانیان

برندگان سومین دوره جوایز پزشکی آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه ای برندگان سومین دوره ی جوایز پزشکی آسیا را معرفی کرد. این جوایز طی مراسمی حین برگزاری هفتمین کنگره ی پزشکی فوتبال آسیا که در اسفند ماه سال جاری در قطر برگزار می‌شود، به برندگان اهدا خواهد شد. 11 نفر از 34 نفر نهایی انتخاب شده که موفق به کسب این جوایز شدند، نمایندگان معرفی شده از کشورمان هستند که نشان از سطح بالای توانمندی، دانش، سابقه، تجربه و قدرت پزشکی فوتبال ایران در آسیا است.

دکتر امین نوروزی، مشاور پزشکی ریاست فدراسیون فوتبال به پاس بیش از 25 سال خدمت در حوزه ی پزشکی فوتبال موفق به اخذ مدال طلای پزشکی آسیا شدند و جایزه ی نشان لیاقت پزشکی فوتبال آسیا (AFC Football Medicine Merit Award) به دکتر رازی، سرپرست کمیته ی پزشکی فدراسیون فوتبال ایران اهدا خواهد شد.

دکتر بهار حسن میرزایی، رییس دپارتمان پزشکی فدراسیون فوتبال نیز موفق به اخذ جایزه ی افسر پزشکی جوان فوتبال آسیا گشت.

همچنین دکتر پرهان خانلری، پزشک تیم ملی فوتبال بزرگسالان اقایان نیز موفق به اخذ مدال طلای پزشکی فوتبال آسیا شد.

مدال نقره پزشکی فوتبال آسیا به  دکتر عباس ربیعی، پزشک باشگاه سپاهان و دکتر علیرضا شهاب، فیزیوتراپیست تیم ملی فوتبال بزرگسالان اقایان به پاس بیش از 20 سال خدمت در حوزه ی پزشکی فوتبال اهدا خواهد شد.

مدال برنز پزشکی فوتبال آسیا نیز به دکتر زهره هراتیان، رییس ایفمارک، و دکتر علیرضا حقیقت، پزشک تیم پرسپولیس، دکتر توحید سیف برقی، افسر پزشکی و کنترل دوپینگ فوتبال آسیا، دکتر کاوه ستوده، عضو کمیته ی پزشکی فدراسیون فوتبال و میثم علیپور، فیزیوتراپیست سابق باشگاه پرسپولیس، به پاس بیش از 15 سال خدمت در حوزه ی پزشکی فوتبال اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است کنفدراسیون فوتبال آسیا سه دوره است که با دعوت از فدراسیون های عضو، میخواهد که برترین پزشکان و فیزیوتراپیست های شاغل در فوتبال کشور خود را که در 5 حوزه فوق واجد شرایط هستند، جهت اخذ جوایز پزشکی در فوتبال آسیا معرفی کند.

کمیته ی پزشکی فدراسیون فوتبال نیز، ضمن اطلاع رسانی عمومی از کلیه  پزشکان و فیزیوتراپیست های شاغل در فوتبال دعوت کرد تا با ارسال رزومه های خود جهت بررسی، افراد واجد شرایط را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی نماید. 14 نفر به این کمیته رزومه های خود را ارسال کردند که 12 نفر ایشان طی بررسی های تکمیلی در کمیته پزشکی واجد شرایط شناسایی شدند و جهت رقابت برای اخذ این جوایز توسط دبیرکل فدراسیون به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند که 11 نفر از این نفرات موفق به اخذ این جوایز ارزشمند شدند که نشان از سطح بالای دانش و توانمندی پزشکان و فیزیوتراپیستان شاغل در فوتبال ایران دارد.

امید است سایر پزشکان و فیزیوتراپیستان توانمند و با دانش این حوزه نیز، ضمن تداوم خدمت رسانی خود به فوتبال کشور، که منجر به ارتقا سلامت بازیکنان و ورزش فوتبال و ارتقا عملکرد و موفقیت ایران در حوزه فوتبال در آسیا و جهان می شود،طی سال های آینده موفق به اخذ این جوایز شوند.