شنبه یکم اردیبهشت ماه
هواداران ‌شهرستانی را محروم‌ نکنید؛

تبعیض با روح ورزش در تضاد است!

 حضور هواداران فوتبال در ورزشگاه به بهانه اقدام آزمایشی و آن هم اختصاص دادن به سرخابی ها از اقدامات عجیبی است که نمونه آن را در هیچ کشور دیگری نمی توان یافت!

پس از دو سال انتظار درب ورزشگاه ها به روی هواداران فوتبالی باز شد، اما‌ محدود کردن این اقدام‌ برای سرخابی ها کام شهرستانی ها را تلخ کرد!

منع تردد شبانه هم از جمله اقدامات دیگری بود که انتقادات بسیاری به همراه داشت و در نهایت با دستور ریاست جمهوری لغو شد و...

در باره حضور هواداران فوتبالی و آن هم در ورزشگاه آزادی سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد؟

اختصاص دادن این اقدام برای بازی های استقلال و پرسپولیس که مسئولان سازمان لیگ آن را آزمایشی خوانده اند عجیب و سوال برانگیز است.

اینکه ‌چرا این اقدام آزمایشی در بازی های سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز و گل گهر سیرجان انجام نشد، دارای ابهام فراوانی است!

اگر ملاک ‌اجرای کامل پروتکل ها و نظارت بر داشتن کارت واکسن متقاضیان و انجام بلیت فروشی محدود و اسکان درست هواداران بود،این اقدام در اصفهان بهتر از تهران انجام می شد.

تجربه گذشته نشان‌ می دهد که سپاهانی ها در برگزاری این کارها عملکرد بهتری دارند.

در ورزشگاه فولاد شهر خوزستان ‌و یادگار امام (ره) تبریز هم‌ می توانستیم این اقدام آزمایشی را انجام دهیم تا مسئولان متهم به جانبداری از آبی و قرمز نشوند. البته صاحب این قلم با این رویه موافق نیست که طیف خاصی در ورزشگاه ها حاضر شوند و اقشار دیگری محروم باشند.

اگر ملاک ‌حضور هواداران در ورزشگاه هاست، باید با یک دستورالعمل کلی و به صورت محدود این اقدام صورت‌ می گرفت.

جالب اینکه در بازی استقلال و نساجی هم پروتکل ها به درستی رعایت نشد و هواداران آبی کنار هم و به صورت فشرده نشستند.

در هر حال باید تصریح کرد رعایت مساوات و عدالت در برگزاری رقابت ها از ملزومات اولیه است.

بی توجهی در این خصوص و اقدام به نفع یکی، دو تیم تهرانی و نادیده گرفتن حقوق شهرستانی ها پذیرفتنی نیست.

ورزش اینگونه اقدامات یکسویه را برنمی تابد. تبعیض در هر زمینه مطرود است و غیر قابل تحمل.

امید که سازمان لیگ با هماهنگی با سازمان های مسئول و نهادهای مرتبط این نقیصه را برطرف و درب ورزشگاه ها را‌ به روی هواداران شهرستانی باز کند.

نویسنده: احمد میرزاییان