جمعه سی و یکم فروردین ماه
از سازندگی خبری نیست؛

هلالی: دل مربیان خارجی با یورو و دلار است

اسماعیل هلالی، هافبک سابق تیم ملی از بازیکنان نخبه دهه گذشته بود که از شهر ورزشکار خیز تبریز به پایتخت آمد و در سطح اول فوتبال ایران با تیم پرسپولیس مطرح شد.

وی در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: تازه پنج هفته از لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور می گذرد اما همه توقع دارند پرسپولیس از همین آغاز کار قهرمانی خود را اعلام کند. در صورتی که یحیی گل محمدی هم مانند همه مربیان نیازمند فرصت است تا بتواند برنامه های تاکتیکی خود را اجرا کند. عجله نکنیم و اجازه بدهیم مربیان بتوانند تفکرات خود را با برنامه ریزی مطلوب به پیش ببرند. هلالی درباره اختلاف بین اسکوچیچ و مهدی طارمی نیز می گوید: حذف نام این مهاجم گلزن در فهرست تیم ملی در آستانه مسابقات حساس اصلا معقول نبود و اگر چه مصاحبه مهدی طارمی هم منطقی به نظر نمی رسید اما فدراسیون فوتبال نباید اجازه می داد کار به اینجا می کشید. امیدوارم که طارمی مجددا به تیم ملی بازگردد.

هلالی درباره مربیان خارجی که به این آمده اند، می گوید: همه آنها برای گرفتن دلار و یورو و حفظ منافع شخصی راهی می شوند و کاری به سازندگی و آینده فوتبال ما ندارند. این قضیه البته برای مرحوم واسیلی گوجا یا تونی مربی پرتغالی سابق تراکتور فرق می کرد. آنها خیلی مادی گرا نبودند و به فوتبال عشق می ورزیدند. متاسفانه مربیان خارجی که به کشور ما می آیند از هر فرصتی برای شکایت علیه کشور ما سوءاستفاده کرده اند. به هر روی امیدوار هستم که تیم ملی ما مسابقات باقی مانده را هم با خیر و خوشی به پایان برساند و خودش را در جمع تیم های بزرگ جام جهانی قرار دارد.

گفت و گو: حسن امامقلی