جمعه سی و یکم فروردین ماه
پرافتخار ورزشکار رشته گروهی ایران؛

والیبال نشسته، مظلوم ترین تیم کشور است

پرافتخارترین ورزشکار رشته گروهی ایران بازیکنی است که در 5 دوره بازی های ملل شرکت کرده و 4 بار بهترین لیبروی پارالمپیک شد. رمضانعلی صالحی که دوست و دشمن او را بهترین لیبروی والیبال نشسته جهان می دانند، به تازگی از سوی اداره کل ورزش و جوانان مازندران مورد تکریم قرار گرفته است. اما او می گوید در شهر ساری هیچ یک از مسئولان اداری و ورزشی وی را نمی شناسند.

صالحی 25 سال در سطح اول والیبال ایران بازی کرد و می گوید: تا زمانی که از نظر جسمانی توان داشته باشم این ورزش را ادامه خواهم داد. من شرایط فیزیکی خودم را به خوبی می شناسم. از سوی دیگر چند جوان خوب داریم مثل مهرداد مهروان از کرج و حسین صالحی از آمل؛ اما بعید می دانم که بتوانند به زودی ها جای مرا بگیرند چون تلاش خستگی ناپذیر ورزش قهرمانی را از آنها نمی بینم.

صالحی درباره دلایل موفقیت تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک و جهان بیان کرد: مدیریت صحیح آقای هادی رضایی رمز موفقیت ما بود. اکنون که به سن 45 سالگی رسیده ام، همانند داوود علیپوریان، صادق بیگدلی و دیگر بچه های پرافتخار تیم ملی اعتقاد داریم که جابجایی و جوانگرایی باید در تیم ملی صورت بگیرد، اما جوان ها باید بیایند ما را کنار بزنند نه اینکه جای مان را دو دستی تحویل آنها بدهیم.

وی درباره تغییر سرمربی تیم ملی نیز می گوید: آقای فرید صائبی اصلح ترین فرد برای جایگزینی آقای هادی رضایی است و همه بچه ها این را با جان و دل قبول دارند. بگذریم که برخی ها ما را پیرمرد می دانند، اما ورزش قهرمانی بستگی به میزان آمادگی جسمانی و فکری ورزشکاران دارد. وی سپس به مشکلاتی که بر سر راه تیم والیبال نشسته وجود دارد، پرداخته و عنوان می کند: اکنون برای رفتن به سالنی واقع در میدان فلاح روزی دو ساعت برای رفت و دو ساعت برای برگشت به هتل وقت صرف می کنیم. والیبال نشسته با همه افتخارات، مظلوم ترین رشته ورزشی کشور است.