پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
مسابقات قهرمانی جهان تکواندو ناشنوایان- تهران؛

نایب قهرمانی بانوان تکواندوکار ناشنوای ایران / روسیه قهرمان شد

تیم ملی کیوروگی بانوان ناشنوای ایران نایب قهرمان مسابقات قهرمانی جهان تکواندو ۲۰۲۱ ناشنوایان شد، تیم روسیه قهرمان شد و اکراین به مقام رسید.

مسابقات قهرمانی جهان تکواندو ۲۰۲۱ ناشنوایان در بخش کیوروگی با حضور ۴۱ تکواندوکار از  کشورهای اکراین، روسیه، ایران، ترکیه، قزاقستان،  کره جنوبی، کرواسی، قرقیزستان و ازبکستان از صبح امروز – دوشنبه ۱ آذرماه در خانه تکواندو آغاز و در پایان تیم روسیه قهرمان شد، بانوان ناشنوای ایران بر سکوی دوم ایستادند و اکراین سوم شد.

در پایان این دوره از رقابت‌ها، در وزن ۴۹- کیلوگرم مرضیه خوش احوال در دور اول استراحت داشت، در بازی دوم مقابل قزاقستان ۱۶ بر پنج به برتری رسید و پس از شکست مقابل حریف روسی، به مدال برنز رسید.

فاطمه درشتی در دور اول ۲۳ بر ۲ مقابل قرقیزستان به پیروزی رسید، در دور بعد مقابل حریف ازبک ۱۲ بر ۲ پیروز شد و در بازی سوم در راند طلایی بازی را به ترکیه واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، فاطمه زهرا زلیکانی در بازی اول مقابل روسیه به پیروزی رسید، بازی دوم برابر حریف خود شکست خورد و از دور رقابتها حذف شد.

پرستو باقری بازی اول مقابل ازبکستان ۴بر۳ به پیروزی رسید، در بازی دوم 10 بر هشت روسیه را پشت سرگذاشت، در بازی سوم ۱۷ بر ۸ اوکراین را برد و در فینال برابر حریف روس مغلوب شد و نقره گرفت.

در وزن ۶۷- کیلوگرم، نسیبه شهبازی در دور اول هشت بر هفت ترکیه را برد، در بازی دوم مقابل اوکراین با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ شکست خورد و به مدال برنز رسید.

حمیده شبانپور بازی اول ۱۰ بر ۴ برابر ورزشکار ازبک پیروز شد، بازی دوم ۸ بر ۷ روسیه را برد.

و در فینال ۱۲ بر ۷ مغلوب اکراین شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم فاطمه توکلی دور اول استراحت داشت، در بازی دوم ۵ بر ۸ برابر کره جنوبی به برتری رسید و بازی سوم مغلوب حریف خود شد و به مدال برنز رسید.

مریم رحیمی در بازی اول مقابل ازبکستان ۱۶ بر ۱۸ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت ها حذف شد‌.

در مراسمی با حضور دکتر کاظم پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان،  دکتر تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان، دکتر پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ، دکتر پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو،  یونگ مدیرفنی تکواندو ناشنوایان،  مسعود فراهانی و زهرا داودی نواب رئیس فدراسیون و غلامرضا عزیزی رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان کاپ و مدال قهرمانی به نفرات و تیم‌های برتر اهدا شد.