پنجشنبه نهم فروردین ماه

بسکتبال ایران در آغاز راه انتخابی جهان

تیم ملی بسکتبال ایران عصر امروز در تالار اختصاصی مجموعه ورزشی آزادی مقابل بحرین قرار می گیرد تا راه پر فراز و نشیبی را در مسیر انتخابی جام جهانی آغاز کند.

این دیدار در واقع مقدمه مسابقاتی است که به صورت رفت و برگشت بین 16 تیم برگزار می شود و ایران در پنجره پیش رو با تیم های بحرین، قزاقستان و سوریه هم گروه است. از آسیا سه تیم جواز شرکت در مسابقات  جام جهانی را به دست خواهد آورد و با این که تیم ما در دوره قبلی جام جهانی و حتی المپیک حضور داشت باید پذیرفت که هر دوره از رقابت ها ویژگی های خاص خودش را خواهد داشت.

با این که در رنکینگ جهانی فاصله بسکتبال ایران و بحرین بسیار عمیق است اما شنیده ایم که بحرینی ها به تاسی از دیگر کشورهای عربی دست نیاز به بازیکنان تبعه دراز کردند. با این همه ساعت 17:00 امروز مشخص خواهد کرد که حریف اول ما چه شرایطی دارد.

تیم ملی ایران امروز با چهره های آشنایی چون مهدی کامرانی، روزبه ارغوان، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، اضغر کاردوست و جوانانی همانند متین آقاجانپور، سالار منجی و نوید رضایی فر به مصاف مهمان می رود و این نخستین آزمون دشوار مصطفی هاشمی در کسوت سرمربی تیم ملی است.

نویسنده: ج- دوستدار