پنجشنبه نهم فروردین ماه

طلای شیدایی از تاتامی ریاض

زهرا شیدایی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان با غلبه بر تمامی رقبای خود موفق شد مدال طلا مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021 را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021 (4G) با حضور 170 تکواندوکار از 31 کشور از روز پنجشنبه – چهارم آذرماه  در سالن "گرین هال" ریاض به پایان رسید.

زهرا شیدایی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان با برتری در چهار مبارزه توانست به فینال رقابت‌های آزاد جهانی راه پیدا کند، امروز و در این مرحله به مصاف "مارگاریتا بلیزنیاکوا" از روسیه قهرمان اروپا رفت که این دیدار با نتیجه 11 بر 11 به راند طلایی کشیده شد و در نهایت با برتری شیدایی به پایان رسید تا عنوان قهرمانی این رویداد را کسب کند.

شیدایی ابتدا به مصاف "النا میرونیوک" از روسیه قهرمان و نایب قهرمان اروپا رفت و 12 بر 9 به برتری رسید سپس رو در روی "نیکیتا گلاسنویچ" از کرواسی دارنده مدال برنز جهانی قرار گرفت و در راند طلایی پیروز شد.

نماینده وزن چهارمی تکواندو کشورمان در گام سوم با "النا کریویچنکو" از روسیه مبارزه کرده و نتیجه را 12 بر 3 به نفع خود به پایان رساند. زهرا در مرحله نیمه نهایی به مصاف "آلیاه پاول" از انگلیس دارنده مدال برنز قهرمانی جهان رفت و با شایستگی و نتیجه 17 بر 9 پیروز شد تا به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021، 4G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.